آخرین خبر

رضا کیانیان «دکتر نون» می‌شود

رضا کیانیان بازیگر و طراح صحنه نمایش «دکتر نون» به کارگردانی هادی مرزبان شد.

به گزارش آوای ایرانیان، رضا کیانیان در تازه‌ترین حضور خود در تئاتر با بازی و طراحی صحنه نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان به تالار وحدت می‌رود.

این بازیگر آخرین بار در سال ۹۳ با بازی در نمایش «مردی برای تمام فصول» کار بهمن فرمان آرا در تالار وحدت روی صحنه رفت و حالا با نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان حضوری دوباره بر صحنه این تالار خواهد داشت. البته این حضور تنها به ایفای نقش خلاصه  نمی‌شود و او با این نمایش، به عرصه طراحی صحنه هم باز می‌گردد.

کیانیان که همواره در کنار بازیگری در هنرهای تجسمی هم فعال بوده و تاکنون چند نمایشگاه عکاسی و دست‌ساخته‌های چوبی برگزار کرده ، در حوزه طراحی صحنه و لباس نیز صاحب چندین تجربه است.

او که دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست، از دوره دانشجویی‌اش در زمینه طراحی صحنه و لباس نیز فعالیت داشته است. طراحی صحنه و لباس فیلم‌هایی مانند «ایلیا نقاش جوان» کار ابوالحسن داودی، «ارثیه بی بی» به کارگردانی اصغر هاشمی، «درد مشترک» ساخته یاسمین ملک‌نصر و … از جمله فعالیت‌های او در این زمینه ست.

کیانیان در تئاتر نیز طراحی صحنه و لباس نمایش‌های «نیلوفرآبی» و «کمدی شب سیزدهم» را انجام داده است که هر دو با کارگردانی حمید امجد اجرا شدند. «نیلوفر آبی» سال ۷۷ به عنوان اولین نمایش تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و اجرای آن در جشنواره تئاتر فجر، جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس را برای کیانیان به همراه داشت. او دو سال بعد یعنی در سال ۷۹ هم طراحی صحنه «کمدی شب سیزدهم» دیگر نمایش امجد را انجام داد که این نمایش در تالار اصلی تئاترشهر روی صحنه رفت.

رضا کیانیان سال ۹۵ نیز طراحی صحنه نمایش «حرفه‌ای» را انجام داد که با بازی و کارگردانی خودش روی صحنه رفت و حالا با طراحی صحنه نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» حضوری دوباره در عرصه طراحی صحنه دارد.

این بازیگر پیش‌تر با بازی در نمایش‌های «یک روز خاطره‌انگیز از زندگی دانشمند بزرگ وو»، «یادگار سال‌های شن» هر دو به کارگردانی علی رفیعی، «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» کار زنده‌یاد حمید سمندریان، «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی بهمن فرمان آرا در تالار «وحدت» روی صحنه رفته است.

نمایش «دکتر نون …» که بر اساس داستانی از همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، بستری عاشقانه و سیاسی دارد که در خلاصه داستان آن آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو برو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود…»

هادی مرزبان از ۱۶ سال پیش علاقه‌مند بود نمایشی را بر اساس این داستان روی صحنه بیاورد و سرانجام توانست طلسم اجرای آن را بشکند و حال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این نمایش هفته اول اسفند ماه امسال در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رضا کیانیان «دکتر نون» می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید