آخرین خبر

دوئت زهی آونر از اتریش به روی صحنه رفت /فجر35

دومین سانس از تاریخ ۲۶ بهمن در فرهنگسرای نیاوران، دوئت زهی آونر از اتریش به استقبال مخاطبان رفت و در این شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر حضار شاهد دونوازی ویولون گروه آونر بودند.

به گزارش آوای ایرانیان، این گروه موسیقی از دنیل آونر و باربارا آونر تشکیل شده که کنسرت خود را به سراسر جهان از جمله آفریقای جنوبی، بلیز، مکزیک و … برده اند و اجراهای گوناگونی را در کارنامه فعالیت های خود دارند.

ساعت ۹:۳۰ دقیقه گروه آونر برای اجرای خود به صحنه فرهنگسرای نیاوران وارد شد.

این گروه دو نفره ابتدا از حضار تشکر کرد و ضمن ابراز خوشحالی از حضورشان در ایران، خود را مفتخر دانستند که پس از اجرا های مختلف در اتریش امسال در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرده اند.

دوئت زهی با کشیده شدن آرشه این دو هنرمند آغاز شد و جمعیت را با فراز و فرود های خود همراه کرد. پس از آن آونر قطعه بعدی را معرفی کرد و گفت: «موسیقی یک زبان است و وقتی دو هنرمند با یکدیگر می نوازند، گویی با یکدیگر صحبت می کنند.»

«مرکز آیینه» با همگامی و نظم این دو نوازنده به اجرا درآمد و ضمن پیوستگی جملات موسیقی، همپوشانی ریتم در این قطعه به خوبی نمایان بود.

گروه آونر خاطره ای از قدمت ساز های خود و سرگذشت قطعه بعدی رپرتوآرشان که از قطعات منحصر به فرد کلیسا بوده است، تعریف کردند. در ادامه به سراغ قطعه ای از یکی معروف ترین آهنگسازان، موتزارت، رفتند.

مهارت در حرکت آرشه دنیل آونر که شاگرد کریستین آلتنبرگ بوده و تجربه کنسرت با پیانیستی چون رابین گرین را داشته است، مشهود بود. پس از درنگی کوتاه، اجرا با قطعه ای روسی از سر گرفته شد و با سمبایی برگرفته از باخ و قطعه ای از شارل بریوت ادامه پیدا کرد.

شایان ذکر است که دبیر اول و وزیر مختار سفارت اتریش و رایزن فرهنگی اتریش از مهمانان این اجرا بودند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دوئت زهی آونر از اتریش به روی صحنه رفت /فجر۳۵”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید