آخرین خبر

کدام فیلم‌ها متقاضی اکران نوروزی هستند؟

با مشخص شدن اولین فیلم اکران نوروزی سال ۹۹، ۶ فیلم دیگر باقی‌ مانده که اگرچه اولویت اکران نوروزی با فیلم‌های جشنواره امسال است، اما فیلم‌های جامانده از جشنواره و اکران سال ۹۸ هم متقاضی نمایش در این نوبت هستند.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ایسنا، تنها فیلم کمدی سی‌وهشتمین جشنواره فجر امسال پیش از موعد به عنوان نخستین فیلم اکران نوروزی انتخاب شد و قرار است برای رونق بخشی به سینماهای کشور که پس از پایان جشنواره دچار رکود می‌شوند از ۳۰ بهمن روی پرده سینماها رود.

به این ترتیب «خوب، بد، جلف ۲» (ارتش سری) به کارگردانی پیمان قاسمخانی از چهارشنبه همین هفته روانه اکران می‌شود هرچند تعداد هفته‌های نمایش آن برای محاسبه در اکران نوروزی از ۲۸ اسفندماه خواهد بود.

قاسمخانی در دومین تجربه سینمایی خود فیلمی را ساخته که بیشتر شوخی با سینما و سینماگران است و طبق گفته خودش در جشنواره فجر قصد دارد قسمت سوم آن را هم برای تمام شدن قصه‌ی «خوب، بد، جلف» بسازد.

در این فیلم سام درخشانی، پژمان جمشیدی بازیگر ثابت از سری قبلی هستند و حامد کمیلی، فرهاد آییش و گوهر خیراندیش به این گروه اضافه شده‌اند.

اما برای اکران نوروز ۶ فیلم دیگر هم باید انتخاب شوند که احتمالا با تصویب آیین‌نامه جدید اکران در چند روز آینده تکلیف‌ آن‌ها هم به زودی مشخص خواهد شد.

با این حال براساس گمانه‌زنی‌، اخبار رسمی و غیررسمی می‌شود پیش‌بینی کرد که چه فیلم‌هایی متقاضی اکران نوروزی سال ۱۳۹۹ هستند.

در بین ۶ گزینه باقی‌مانده شاید یکی از محتمل‌ترین انتخاب‌ها برای اکران نوروز، به روال سال‌های قبل بهترین فیلم جشنواره فجر از نگاه تماشاگران است و به همین دلیلی با توجه به اعلام پخش‌کننده (علی سرتیپی) «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت احتمالا در نوروز روی پرده سینماها می‌رود.

این فیلم نخستین تجربه سینمایی محمد کارت است که بیشتر بخاطر فیلم‌های کوتاه و مستندش شناخته می‌شد.

امیر آقایی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد و طناز طباطبایی هم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت.

جواد عزتی، پانته‌آ بهرام، مه‌لقا باقری، علی شادمان، ناهید مسلمی و علیرضا داودنژاد دیگر بازیگران این فیلم هستند.

سرتیپی علاوه بر این فیلم متقاضی اکران «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا نیز هست، گرچه هنوز مشخص نیست یک پخش‌کننده می‌تواند دو فیلم در اکران داشته باشد یا خیر.

در «خروج» فرامرز قریبیان بازیگر نقش اصلی است که پس از چند سال با این فیلم به جشنواره آمده بود و به دلیل حواشی‌ای که پیش آمد و دلخوری‌هایی که از مدیریت سینما و جشنواره داشته، این فیلم را آخرین حضورش در سینما معرفی کرده است.

در این فیلم که به لحاظ لوکیشن و بستر روایت داستان فضای متفاوتی را نسبت به بیشتر تولیدات سینما شاهدیم، چند بازیگر قدیمی سینما هم حضور دارند که به آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی و محمد فیلی می‌توان اشاره کرد. همچنین پانته‌آ پناهی‌ها، کامبیز دیرباز و محمدرضا شریفی‌نیا دیگر بازیگران این فیلم هستند.

از بین فیلم‌های جشنواره یکی دیگر از آثاری که شنیده می‌شود ممکن است در اکران نوروزی قرار گیرد، «روز صفر» سعید ملکان است که اگرچه از مراسم اختتامیه به بعد با حاشیه‌های زیادی همراه بوده اما به هر حال از گزینه‌های نوروز ۹۹ است.

در این فیلمِ به قول مسعود فراستی، اکشنِ ملیِ ضد امنیتی، امیر جدیدی و ساعد سهیلی نقش‌ یک مامور امنیتی و عبدالمالک ریگی را بازی کرده‌اند و تینو صالحی، محمدرضا مالکی و مهدی قربانی از جمله بازیگران دیگر «روز صفر» هستند.

از آنجا که برای اکران نوروزی یک فیلم کودک هم احتمالا گنجانده می‌شود باید گذری بر معدود فیلم‌های کودک تولید شده کرد که در میان آن‌ها «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی گویا از جدی‌ترین متقاضیان اکران نوروزی است.

«بازیوو» با بازی برزو ارجمند، پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی، لیندا کیانی، رضا شفیعی جم و سحر زکریا در جشنواره سی‌ودوم فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور داشت و مدت‌هاست آماده اکران است.

فیلم دیگری که پیش‌تر هم اعلام شده بود متقاضی اکران نوروز است و اگرچه فرم جشنواره را پر کرده بود، به دلیل تمام نشدن مراحل فنی نظر هیات انتخاب را جلب نکرد «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد است.

ساخت «لاله» پس از چند سال بالاخره با تمام شدن مسئله مالکیت فیلم، چند ماه قبل به پایان رسید ولی با تکمیل شدن کارهای پس از تولید آماده اکران نوروز می‌شود.

در این فیلم سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری، سینان تازچو، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی، پیام اینالویی، محمود اردلان، امیرعلی دانایی و محمد صادقی از جمله بازیگران هستند.

اما آخرین فیلمی که گویا متقاضی اکران در نوروز شده، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی است که در جشنواره فیلم فجر سال قبل رونمایی شد اما فرصت اکران در طول سال را پیدا نکرد.

در این فیلم نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان و احترام برومند بازی کرده‌اند.

اکران نوروزی سال ۹۹ قرار است با نمایش هفت فیلم و به طور رسمی از تاریخ ۲۸ اسفندماه در سینماهای کشور آغاز شود و اسامی منتشر شده پیش‌بینی‌ و گمان زنی‌های ست که این روزها مطرح می‌شود بنابراین ممکن است فیلم‌های دیگری نیز گزینه اکران نوروزی باشند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کدام فیلم‌ها متقاضی اکران نوروزی هستند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید