آخرین خبر

فصل جدید «راز» در شبکه چهار/ دیدگاه تمدن‌های غرب و اسلام در مواجهه با کرونا

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «راز» گفت: تقابل تمدن غرب و اسلام در مواجهه با بحران کرونا و آینده دنیا پس از این بیماری موضوع اصلی این برنامه است.

به گزارش آوای ایرانیان «مهدی سموعی» تهیه کننده برنامه برنامه تلویزیونی «راز» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع اصلی این برنامه گفت‌وگو محور گفت: فصل هشتم برنامه «راز» با موضوع تقابل تمدن غرب و اسلام در مواجهه با بحران کرونا از شبکه چهارسیما پخش می‌شود. در این برنامه براساس مباحث تئوری، گفتمانی و فکری هر دو تمدن، نگاهی متفاوت به مساله کرونا در جهان و بحران‌زایی آن داریم.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید نگاه غرب به تمام مسائل نگاهی مادی‌گرا است و در بحران کرونا بسیاری از کشورهای غربی تا مرز فروپاشی رفته و از پاسخ به مردم خود عاجز ماندند. این مساله در حالی است که سال‌ها تلاش کردند تا در چنین بحران‌هایی از ساختار و نظم خوبی برخوردار باشند. در نقطه مقابل، مواجهه فکری که تمدن اسلامی و اهالی آن با این بیماری دارند را در نظر بگیرید.

او خاطرنشان کرد: در این برنامه قصد داریم ضمن بررسی هر دو دیدگاه اسلام و غرب به این سوال پاسخ دهیم که پس از کرونا چه اتفاقی برای این جهان رخ می‌دهد و از نظر فکری، سیاسی و اقتصادی به کدام سمت و سو می‌رویم؟ به همین منظور از کارشناسان و صاحب‌نظران دعوت کردیم تا ابعاد مختلف این ماجرا را بررسی کنند.

قسمت اول این برنامه شب گذشته با حضور محمد جواد لاریجانی روی آنتن رفت و قسمت دوم این برنامه امشب با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین برنجکار با موضوع کرونا، علم و باورهای دینی ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فصل جدید «راز» در شبکه چهار/ دیدگاه تمدن‌های غرب و اسلام در مواجهه با کرونا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید