آخرین خبر

شاعران آیین «رادیو ترانزیست» را در فصل جدید متفاوت می‌کند

تهیه کننده برنامه «رادیو ترانزیست» گفت: در سری جدید این برنامه قصد داریم از حضور شاعران آیینی بهره ببریم.

به گزارش آوای ایرانیان، «عمار سبحانی» تهیه کننده برنامه «رادیو ترانزیست» درباره این برنامه گفت: این برنامه در ۱۵ روز تعطیلات پخش شد و درباره ادامه آن نیز شبکه صحبت هایی با ما داشته که برای قبل از ماه رمضان و روزهای پنج شنبه و جمعه نیز پخش شود و الان نیز مشغول پیش تولید هستیم که از پنج شنبه همین هفته و از شام نیمه شعبان پخش مان آغاز می شود.

وی درباره شکل گیری این برنامه نیز بیان داشت: در اردیبهشت ماه سال ۹۸ به ایده ای برای سایت‌ آپارات رسیدم که برنامه زنده بود و مخاطب را نیز کاملا درگیر می کرد.  محتوای این برنامه به صورت موسیقایی بود. اسماعیل باستانی هم که مجری و سردبیر است به همین ایده رسیده بود که با هم صحبت کرده و رادیو ترانزیست متولد شد.

این تهیه کننده همچنین افزود: این برنامه در ۷ قسمت در بستر آپارات پخش شد. در زمان پخش نیز استقبال خوبی از همه مخاطبان داشتیم. طوری که اصلا فکر نمی کردیم در زمان ۱۲ تا ۲ بامداد مخاطب به این شکل مخاطب داشته باشیم. در ادامه پخش برنامه در سایت آپارات به دلیل مشکلات مالی متوقف شد و چون همه ما این برنامه را دوست داشتیم ایده اش را به شبکه افق پیشنهاد دادیم.

وی ادامه داد: شبکه افق نیز با اینکه این برنامه نسبت به سایر برنامه هایش متفاوت بود آن را پذیرفت. در گذشته برنامه رادیو هفت، رادیو شب و صدبرگ شبیه به این برنامه بودند و نام رادیو در آنها وجود داشت ولی آنها برنامه‌های تلویزیونی بودند. اتفاقی که ما رقم زدیم و خودش آن را متفاوت کرده این است که مجری و مهمان به دوربین ها هیچ  نگاهی نمی کنند و حتی مخاطب زمان های غیر از آنتن که حرف های بین مجری و مهمان رد و بدل می شود، هم می شنود.

سبحانی افزود: این همان اتفاقی است که معمولا تلویزیون از آن جلوگیری می کند یعنی اتفاقات به صورت کامل از ورود و خروج مهمان و هر آنچه در رادیو از ابتدا تاکنون اتفاق افتاده را مخاطب می بیند و این قطعا برای مخاطب جذاب است و شبیهش را تا به حال در ایران نداشتیم.

وی با بیان اینکه زمانی که قصه‌های ظهر جمعه پخش می شد مردم برایشان سوال بود که  چه اتفاقی در رادیو و پشت صحنه آن می‌افتد، افزود: ما در رادیو ترانزیست پشت صحنه را نیز به طور کامل نشان می دهیم، اما هیچ موضوع پنهانی با مخاطب نداریم یا حتی اگر از عوامل برنامه کسی بخواهد برگه ای به مجری بدهد تصویر را قطع نمی کنیم.

سبحانی افزود: همانطور که عصرجدید یک برنامه جدید برای تلویزیون به شمار می رود رادیو ترانزیست یکی از برنامه های جدید تلویزیون است و این از واکنش مخاطبان مان نیز کاملا مشخص است.

وی با اشاره به انتخاب نام این برنامه نیز گفت: ما در رادیو ترانزیستور داریم. ترانزیستور نیز اشاره‌ای به همین موضوع است این که فکر می کنم این نام جذابش می کند. برخی از مخاطبان نمی دانند نمی‌دانم  معنی اش چیست و این که آن را هم ندیده اند. بعضی اوقات ذهن مخاطبان به سمت ترانزیستورها رفت و گاهی هم نرفت.

این تهیه کننده درباره تغییر مجری برنامه نیز گفت: در حال حاضر تصمیم به تغییر آقای باستانی نداریم که این اتفاق با حضور ایشان شکل می گرفت و از روز اول به اتفاق هم به این ایده رسیدیم. طبیعتاً اسماعیل باستانی هویت این برنامه است فقط تا زمانی که تلویزیون این برنامه را بخواهد آقای باستانی نیز با ما همراه خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا قرار نیست مجری دیگری در کنار آقای باستانی قرار بگیرد نیز گفت: نه. قرار نیست مجری دیگری در کنار او قرار بگیرد و هرکدام از دوستان در این برنامه بخشی برای خود دارند. برای مثال اسماعیل باستانی به عنوان مجری اصلی حضور دارد و نوید نوروزی در یک باکسی به همراه باستانی شعر خوانی می کنند. همچنین مسعود فروتن در یک باکسی قصه های کودکی اش را برای ما می خواند و سعید اسلام زاده هنرهای تجسمی و سینما را به برنامه معرفی می‌کند و وحید رونقی نیز در مورد اتفاقات روز به شکل طنز مطالبی را بیان می کرد. در واقع هر بخشی مجری برای خودش دارد اما در کنار اسماعیل باستانی.

وی ادامه داد: در طول نوروز بسیاری از گوینده های رادیو را به عنوان مهمان در برنامه داشتیم که برای مخاطبانی که آنها را ندیده بودند لحظات جذابی را ایجاد کرد.

این تهیه کننده درباره اینکه اگر این برنامه بخواهد ادامه پیدا کند آیا به تغییر و تحولی فکر کردید؟ گفت :یکسری از دوستان به جمع ما اضافه خواهند شد و بخش دیگری به برنامه اضافه می کنیم که جذابیت بسیار زیادی دارد. دنبال این هستیم از شاعران و افرادی که شعرهای آیینی گفتند در برنامه به عنوان مهمان استفاده کنیم و آیتم های جذابی از آنها را به برنامه بیافزاییم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شاعران آیین «رادیو ترانزیست» را در فصل جدید متفاوت می‌کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید