آخرین خبر

علت قرنطینه‌ی خانگی و کم‌کاری ساعد هدایتی چیست؟

بازیگر سینما و تلویزیون قبل از شیوع کرونا مشغول بازی در سریال “موچین” نمایش‌خانگی بود و حالا به دلیل بیماری دیابتی از خانه بیرون نمی‌رود؛ نقش‌های جدی را بیشتر می‌پسندد و می‌گوید در خیابان از ما می‌پرسند که چرا کم‌کار شده‌ای؟!

به گزارش آوای ایرانیان، آخرین باری که در سریال تلویزیونی دیده شد به “دنگ و فنگ روزگار” برمی‌گردد، به تعبیر خودش هم مردم از او می‌پرسند چرا کم‌کار شده‌ای؟! این فراموشی بازیگران قدیمی فقط برای “ساعد هدایتی” بوجود نیامده و برخی از هنرمندان قدیمی تلویزیون و سینما به دلیل رواج رابطه‌بازی و توجه برخی از تهیه‌کنندگان به عواملی غیر از هنر و هنرمندی، کمتر روی پرده و در جعبه جادو دیده می‌شوند.

ساعد هدایتی در مجموعه‌های متعددی همچون  «بمب خنده» «مسیر انحرافی» «سایه روشن» «ساختمان ۸۵» «ورود زنده‌ها ممنوع» «جایزه بزرگ» «نقطه‌چین» «دردسر والدین» «نیستان» «نود شب» «پلاک ۱۴»  «سلام آشنا» جلوی دوربین رفته است.حضور در فیلم‌های سینمایی همچون آبنبات چوبی، جنگجویان کوچولو، توکیو بدون توقف، قلقلک، بازگشت به آینده، آژانس ازدواج، ورود زنده‌ها ممنوع، حلقه‌های ازدواج، شبانه‌روز، هرچی‌تو بخوای، شبانه‌روز را هم باید به کارنامه هنری هدایتی اضافه کنیم.

ساعد هدایتی این روزها در قرنطینه‌خانگی به سر می‌برد؛ او به این نکته اشاره کرد که: این روزها خانه‌نشین‌ام؛ به خصوص پس از شیوع کرونا و به علت بیماری دیابتی که دارم از خانه بیرون نمی‌روم. قبل از شیوع کرونا در سریالی بازی داشتم به نام “موچین” که با حمید لولایی، رضا توکلی و علی صادقی همبازی بودم. امیدوارم هرچه زودتر این بیماری از بین برود و همه دوباره با آرامش کنار هم باشیم و به همدیگر سر بزنیم. نعمتی که این روزها با وجود “کرونا” از بین رفته و تمام ارتباطات اینترنتی و تلفنی شده‌اند.

او درباره کم‌کاری‌اش، گفت: واقعاً خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم سریالی از من در تلویزیون پخش می‌شود و آن آثار را که می‌بینم اولاً برای من خاطرانگیزند و در وهله بعدی از یاد مردم نمی‌رویم. چرا که گاهی مردم لطف دارند و در خیابان از ما می‌پرسند که چرا کم کار شده‌ای؟! شبکه آی‌فیلم با پخش سریال‌های خاطره‌انگیز باعث می‌شود که هنرمندان فراموش نشوند و مردم از آنها یاد کنند. برخی از سریال‌ها هرچه‌قدر هم پخش شوند باز بینندگان خودشان را دارند.

هدایتی درباره نقش‌های جدی و طنز، خاطرنشان کرد:  درست است که هنوز هم بپرسند کدام نقش را به شکل خاص دوست دارم، می‌گویم نقشم در “مرد هزار چهره” اما من نقش‌های جدی زیادی بازی کرده‌ام و به طور کلی، این نوع نقش‌ها را بیشتر می‌پسندم. اما آشنایی با مهران مدیری و فعالیت ایشان در حوزه آثار طنز، باعث شد که در سریال‌های کمدی بازی کنم. با این حال، نقش من در بعضی از سریال‌های مهران مدیری مثل “مرد هزار چهره” کاملاً جدی بوده است. خودم به شخصه، نقش‌های جدی‌ام را خیلی بیشتر دوست دارم. فکر می‌کنم ایفای نقش در کارهای طنز بیشتر بازیگر را به چالش می‌کشد. به هر حال خنداندن مردم در شرایطی که آنها درگیر مشکلات مختلفی هستند، کار آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنم نقش‌های تکراری بازی نکنم، افزود: برای انتخاب نقش‌ها باید بتوانم  با نقش به لحاظ دیالوگ و شخصیت‌پردازی ارتباط برقرار کنم. برایم زیاد فرق نمی‌کند که نقش منفی باشد یا مثبت، کم باشد یا زیاد، فقط دوست دارم با آن ارتباط برقرار کنم. نقش‌های تکراری زیادی به من پیشنهاد شده است که قبول نکرده‌ام. به ویژه نقش قاضی و وکیل زیاد پیشنهاد می‌شود، اما سعی می‌کنم نقش‌های تکراری را بازی نکنم.

هدایتی در خصوص اینکه تلویزیون طنز دلچسب نمی‌سازد، گفت: متأسفانه امروز کمتر این اتفاق در تلویزیون می‌افتد و طنزهای کمتری ساخته می‌شوند. البته که طنز نیاز مردم ماست و بایستی در هر شرایطی تلویزیون به این اندیشه برسد طنز نیاز اصلی سریال‌سازی در رسانه‌ملی است.

منبع: تسنیم

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علت قرنطینه‌ی خانگی و کم‌کاری ساعد هدایتی چیست؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید