آخرین خبر

«رستاک» عواید «لیلو» را به پزشکان و پرستاران تقدیم کرد

گروه «رستاکـ» با پروژه جدید خود، «در خانه، بی‌مرز» در آخرین فعالیت خود به بازآفرینی موسیقی کشورهای همسایه پرداخته و در مرحله پنجم این پروژه، تک آهنگ «لیلو» از کشور ترکیه را آماده کرده است.

گروه «رستاک» پس از سال ها پژوهش، تولید و انتشار آثار گوناگون در حوزه موسیقی فولکلور ایرانی، با پروژه جدید خود، «در خانه، بی‌مرز» اینبار به بازآفرینی موسیقی کشورهای همسایه پرداخته و در مرحله پنجم این پروژه، تک آهنگ «لیلو» از کشور ترکیه را آماده کرده است.

به گزاش آوای ایرانیان، «لیلو»، از قطعات کردی کرمانجی است که پس از انتشار قطعاتی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان و عراق، پنجمین اثر از این پروژه فرامرزی گروه «رستاک» به شمار می‌رود.

کردهای کرمانج در کشور ترکیه بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و باتوجه به اشتراکات زبانی با کردهای کرمانج ایران، ضمن پایبندی به آداب و رسوم خود، موسیقی را به عنوان بخش مهم و جدایی‌ناپذیر از فرهنگ خویش حفظ کرده‌اند.

این اثر از ۱۷ اردیبهشت منتشر خواهد شد و در وبگاه‌های معتبر داخلی و خارجی ازجمله «بیپ تونز» ، «آی تونز» و «آمازون» قابل دسترس عموم علاقمندان خواهد بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«رستاک» عواید «لیلو» را به پزشکان و پرستاران تقدیم کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید