آخرین خبر

سوگ بزرگان موسیقی هالیود برای درگذشت لیتل ریچارد

لیتل ریچارد یکی از چهره‌های موسیقی آمریکا دیروز در ۸۷ سالگی از دنیا رفت.

به گزاش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، موسیقی لیتل ریچارد، که شنبه در ۸۷ سالگی از دنیا رفت، یکی از معماران حقیقی نه تنها ژانر راک اند رول، بلکه آر اند بی، سول، هیپ‌هاپ و شماری از ژانرهای دیگر بود.

تعداد زیادی از هنرمندان در این جایگاه قرار ندارند که بتوان حقیقتاً گفت منبع الهام بیتلز، جیمز براون، رولینگ استونز، پرینس و تعداد بی‌شماری از موزیسین‌های دیگر بوده‌اند. آهنگ‌ها، صدا و خوانندگی او آنقدر برای موسیقی مدرن بنیادی هستند که بسیاری از نسل‌های جدید ابرستاره‌ها احتمالاً حتی نمی‌دانند که سبک خوانندگی یا سمپل‌هایی که استفاده می‌کنند از او نشات می‌گیرند. حتی باب دیلن در آرزوی پایان سال دبیرستان خود نوشته بود که هدفش «بدل شدن به لیتل ریچارد» است.

باب دیلن یکی از بی‌شمار هنرمندان و ستاره‌هایی بود که پس از اعلام خبر مرگ لیتل ریچارد از این موزیسین افسانه‌ای یاد کرد. چهره‌های متنوعی که درباره او چیزی نوشتند شامل رینگو استار، میک جگر، میشل اوباما، التون جان، اسپایک لی (که آگهی تلویزیونی کارگردانی شده خود با لیتل ریچارد و مایکل جوردن را پست کرد)، سیندی لاوپر (که در عروسی‌اش ریچارد کشیش مراسم بود)، چاک دی از پابلیک انمی (که ریچارد را به عنوان یک منبع الهام آلبوم کلاسیک سال ۱۹۸۹ «با قدرت بجنگ» نامید) و ایوا دوورنی (که یادش می‌آید وقتی در رستوران کار می‌کرد ریچارد به او یک انعام بزرگ داد) و حتی چاک شومر سناتور نیویورکی دموکرات می‌شوند.

دیلن در مجموعه‌ای از توییت‌ها نوشت: همین الان خبر لیتل ریچارد را شنیدم و سوگوار هستم. وقتی فقط یک پسر بچه بودم او ستاره درخشان و نور هدایت‌گر من بود. او فردی بود که اول از همه به من انرژی می‌داد تا کارهایم را انجام بدهم. در اوایل دهه نود با او در اروپا کنسرت داشتم و توانستم با او وقت بگذرانم. همیشه بخشنده، مهربان و متواضع بود. اما موقع اجرا کردن دینامیت بود و می‌شد خیلی چیزها از او یاد گرفت. او در حضورش همیشه همان لیتل ریچاردی بود که نخستین بار صدایش را شنیدم و موقع بزرگ شدن در حیرتش بودم. معلوم است که او همیشه زنده می‌ماند. اما مثل این است که بخشی از زندگی‌ام رفته است.

میک جگر نوشت: او بزرگ‌ترین منبع الهام من در دوران اوایل نوجوانی بود و موسیقی او الان هم هنوز همان انرژی الکتریکی را دارد که اوایل دهه پنجاه با ورودی به صحنه موسیقی داشت. وقتی با او در تور بودیم تک تک حرکاتش را با دقت تماشا می‌کردم.

جری لی لوییس یکی دیگر از پیشگامان موسیقی راک هم در بیانیه‌ای گفت: با قلبی سنگین خواستار دعا برای خانواده دوست قدیمی و همراه‌مان لیتل ریچارد هستم. او همیشه در قلب من با استعداد خارق‌العاده و دوستی‌اش زنده خواهد ماند. او حقیقتاً خاص بود و به شدت دلم برایش تنگ می‌شود.

برایان ویلسون، ایوا دوورنی، کیت ریچاردز، کارول کینگ، استیوی ون زنت، جان بون جووی، وایولا دیویس و چنس د رپر از دیگر چهره‌های شناخته‌شده‌ای بودند که از لیتل ریچارد یاد کردند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سوگ بزرگان موسیقی هالیود برای درگذشت لیتل ریچارد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید