آخرین خبر

علیخانی: «ماه عسل» دانشگاه من بود/ شاید به آن حال و هوا بازگردم

احسان علیخانی همزمان با آماده‌سازی ادامه فصل دوم از برنامه «عصر جدید»، ضمن اشاره به علاقمندی شخصی‌اش به حال و هوای برنامه «ماه عسل» از احتمال بازگشتش به برنامه‌سازی در آن حال و هوا گفت.

به گزاش آوای ایرانیان احسان علیخانی شب گذشته و در گفتگوی لایو اینستاگرامی با حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در پاسخ به سوالی درباره برنامه «ماه عسل» و اینکه در میان برنامه‌های رمضان امسال تلویزیون چقدر جای آن خالی است، گفت: خیلی از رفقا این را می‌گویند ولی واقعیت این است که این روزها من و دوستان به شدت درگیر دغدغه جدید و مهم خود در برنامه «عصر جدید» هستیم. با همه سختی‌ها احساس می‌کنم این برنامه رسالتی دارد که باید به سرانجام برسد.

«ماه عسل» برای من دانشگاه بود و با آن آزمون و خطا کردم

وی ادامه داد: «ماه عسل» برای من دانشگاه بود و با آن آزمون و خطا کردم و چیزهای زیادی در آن برنامه آموختم. خوشحالم که این تجربه توانست پایگاهی جدی در فضای رسانه پیدا کند. خود من دلتنگ آن فضا و آن مدل از گفتگوها هستم.

علیخانی در ادامه با اشاره به احتمال بازگشتش به برنامه‌سازی با حال و هوای «ماه عسل» اظهار کرد: شاید دیر یا زود به آن فضا و دنیای «ماه عسل» برگردم. آن جنس از گفتگو با مردم عادی که داستان‌های ناشنیده بسیاری دارند، به ذائقه و سلیقه من نزدیک‌تر است. با این حال ۱۲ سال برای آن تجربه بس بود و از جایی به بعد احساس کردیم شاهد تکرار مکرر این مدل از برنامه‌سازی هستیم و به همین دلیل فکر کردم می‌شود کار دیگری هم کرد. الان خیلی از استعدادها پشت درها مانده‌اند و به همین دلیل سراغ کاری رفتم که به مراتب سخت‌تر است.

تکرار شکل و شمایل «ماه عسل» در تلویزیون توی ذوق مخاطب می‌زد

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر که «ماه عسل» پخش شد تعدادی برنامه بودند که با این شکل و شمایل تولید شدند و این توی ذوق مخاطب می‌زد و حس کردم من می‌توانم سراغ کار دیگری بروم. هرچند برای این برنامه شور و حال دیگری داشتم با همه حواشی‌ای که داشت، با آن به بلوغ رسیدم. «ماه عسل» رسانه مردم بی ‌رسانه بود. کسانی که قصه‌هایشان خاک می‌خورد. البته اکنون در میان همین برنامه‌هایی که در شبکه‌های مختلف موقع افطار پخش می‌شود، بعضاً سوژه‌های خوبی دیده‌ام هرچند پرداخت‌ها به موضوع متفاوت است.

مجری «ماه عسل» در پاسخ به سوال دیگری درباره نظرسنجی اخیر منتشر شده از سوی صداوسیما و اینکه برنامه‌های افطار جمعاً ۲۶ درصد مخاطب را توانسته‌اند به خود جذب کنند، گفت: شاید مخاطب خلاقیت ویژه‌ای در برنامه‌های افطار پیدا نکرده است. همان احساس شباهت بیش از حد با آنچه در سال‌های گذشته دیده باعث شده برنامه‌ها را کمتر دنبال کند.

معضل کرونا و جای خالی خلاقیت در برنامه‌های رمضانی امسال

وی به کرونا هم اشاره و عنوان کرد: درباره این افت البته نمی‌توان معضل کرونا را هم نادیده گرفت. این معضل به گروه‌های تولیدی، اتاق فکر برنامه‌ها و حتی دعوت از مهمانان بسیار ضربه زد. بعد از کرونا کار خیلی سخت شده است و این حتماً در حاصل تلاش دوستان و همکارانم در برنامه‌های رمضان امسال بی‌تأثیر نبوده و شاید برای همین خلاقیت در این تولیدات کمتر شده است.

علیخانی در پایان به شروع ضبط و پخش ادامه فصل دوم «عصر جدید» هم اشاره کرد و گفت: «عصر جدید» از شنبه سوم خرداد روی آنتن می‌رود و از این پس هر هفته شنبه و یکشنبه با علاقمندان همراه خواهیم بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علیخانی: «ماه عسل» دانشگاه من بود/ شاید به آن حال و هوا بازگردم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید