آخرین خبر

کدام فیلم‌ها از سازمان سینمایی وام می‌گیرند؟

سازمان سینمایی اسامی ۲۱ فیلم متقاضی اکران نوروز ۹۹ که به دلیل تعطیلی سینماها متضرر شده‌اند را برای دریافت وام چهار درصدی ۳۰۰ میلیون تومانی به بنیاد فارابی معرفی کرد.

به گزارش آوای ایرانیان فیلم های «خوب بد جلف ۲»، «شنای پروانه»، «پسرکشی»، «زن‌ها فرشته‌اند ۲»، «بازیوو»، «لامینور»، «خط استوا»، «درخت گردو»، «طلا»، «آنجا همان ساعت»، «زعفرانیه ۱۴ تیر»، «بنفشه آفریقایی»، «تومان»، «تعارض»، «دوزیست»، «عنکبوت»، «تبسم تلخ»، «بی‌صدا حلزون»، «پالتو شتری»، «سلفی با دموکراسی» و «مورچه خوار» اسامی فیلم‌های مشمول دریافت وام حمایتی را تشکیل می‌دهند.

هر کدام از این فیلم‌ها که از سایر حمایت‌ها، مانند اخذ وام از صندوق کارآفرینی امید یا حمایت بابت اکران آنلاین برخوردار شده باشند، مشمول این حمایت نمی‌شوند. همچنین فیلم‌های دولتی نیز مشمول دریافت این وام نیستند.

تفاهم‌نامه تأمین اعتبار صدور این تسهیلات، بین بنیاد سینمایی فارابی و صندوق اعتباری هنر در قالب قرارداد متمم به امضا رسیده است.

وام در نظر گرفته شده بلافاصله پس از تکمیل پرونده، توسط صندوق کارآفرینی امید به مالک یا مالکان فیلم پرداخت خواهد شد.

پیش از این در نیمه اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی با تاکید بر آنکه جبران ضرر و زیان صنعت سینما در پی شیوع ویروس کرونا یکی از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تاکید کرده بود: در جلسات متعدد بررسی آسیب های کرونا مقرر شده است تا از قشرهای آسیب پذیر سینما از طریق پرداخت مستقیم و همچنین فعالیت‌هایی که بر اثر کرونا دچار آسیب و تعطیلی شده‌اند، حمایت شود.

انتظامی درباره روند حمایتی سازمان امور سینمایی در این زمینه از اسفند ۱۳۹۸ تا دو ماهه نخست ستا ۱۳۹۹ خاطرنشان کرده بود: حمایت از آسیب های وارده به صنعت سینمای ایران موضوعی است که مدیران دولتی سینما درباره آن اتفاق نظر دارند و سازمان سینمایی با حداکثر توان خود در این موضوع اهتمام داشته و با کمک فعالان صنفی به ترمیم آسیب های وارده خواهیم پرداخت.

 

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کدام فیلم‌ها از سازمان سینمایی وام می‌گیرند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید