آخرین خبر

مهمترین اخبار موسیقی در هفته ای که گذشت

مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

جدیدترین اخبار از جشنواره موسیقی فجر

محمد اله یاری رئیس سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در احکامی جداگانه، دکتر مسلم نادعلی زاده را به عنوان دبیر جایزه ترانه و دکتر سعید میرمحمد صادق را به عنوان دبیر جایزه رسانه و موسیقی منصوب کرد.

مسلم نادعلی زاده دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) و همچنین دبیر علمی شورای شعر، ترانه و کلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صاحب مقاله و مؤلف چندین جلد کتاب است.

اخبار این هفته دفتر موسیقی

همچنین سعید میرمحمد صادق دانش آموخته دکتری تاریخ است و از سوابق وی می‌توان مدیریت طرح و برنامه شبکه جهانی جام جم، دبیری ۱۰ دوره جشنواره کتاب و رسانه ملی، مدیریت مرکز پژوهش و معاون پژوهشی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، مدیریت روابط عمومی نخستین همایش بین المللی شاعران ایران و جهان، مدیریت روابط عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (دوره ۲۱ تا ۲۳)، مدیریت روابط عمومی دومین و چهارمین جشنواره مد و لباس فجر و نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را نام برد.

فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه» به زودی منتشر می‌شود. سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه ماه به دبیری دکتر حسن ریاحی در دوبخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.


 

فرزاد فرزین هم کرونا گرفت

فرزاد فرزین خواننده نام آشنای کشور در صفحه شخصی اینستاگرامش از مبتلا شدن خود به ویروس کرونا خبر داد و گفت: من در رابطه با کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردم، ولی به هرحال آدم نمی‌داند با شخصی که رو به رو می‌شود و ملاقات می‌کند ناقل است یا خیر.

وی همچنین اعلام کرد: هفته آینده ریمیکس «جای تو خالیه» پخش می‌شود و موزیک ویدئوی آخرین اجرای کنسرتم هم بعد از آن پخش خواهد شد.

ابتلای فرزاد فرزین به کرونا

این خواننده درباره فعالیت‌های موسیقیایی خارج از کشور گفت: در خارج از کشور راهکار‌هایی برای برگزاری کنسرت در شرایط کرونا اندیشیده است، حتی در برخی از کشور‌ها کنسرت خودرو گذاشته اند که من نمی‌دانم چه قدر از آن در ایران برگزار می‌شود؟

وی پیرامون مشکلات نوازندگان و اهالی موسیقی اظهار کرد: ما نه بیمه داریم و نه از نوازندگان، تدارکات، خواننده و سالن دار‌ها حمایت می‌شود؛ همه دچار مشکلات اقتصادی شده ایم. نمی‌شود به موسیقی به عنوان شغل نگاه و در این دوران از آن طریق امرار معاش کرد، گرچه موسیقی پولساز است.

فرزین ادامه داد: ما فقط به عشق بازخورد مردم کار می‌کنیم. وضعیت دهه ۸۰ بدین شکل نبود که هر کس سرکار بیاید بتواند کنسرت برگزار کند. من تا سال ۸۸ به غیر از دو کنسرت اجرا شده در سال ۸۴، اجرای دیگری نداشتم. گرچه امرار معاش من تنها از راه موسیقی نیست. به عقیده من خواننده اگر ۲۴ ساعت کنسرت برگزار کند، دیگر زمانی برای ساخت ملودی‌های زیبا نخواهد داشت.

خواننده قطعه «آتیش» تاکید کرد: اگر همه اعم از خواننده، نوازنده و مردم شیوه نامه‌ها را رعایت کنند، تا عید نوروز می‌توانیم کنسرت‌هایی را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم.

کمک نقدی دفتر موسیقی به انجمن موسیقی

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب تفاهم نامه‌ای با ادارات کل ارشاد استان ها، مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان به انجمن‌های موسیقی اختصاص می‌دهد.

حمایت از هنرمندان موسیقی کشور به دلیل مشکلات پیش آمده در شیوع ویروس کرونا است.

بر اساس این گزارش، مبلغ مورد نظر برای ٣٢ شعبه انجمن موسیقی ایران در مراکز استانی در نظر گرفته شده است.

تفاهم نامه‌های مذکور، بر اساس برنامه‌ها و پیشنهاد دفتر موسیقی تهیه و به امضای مدیران کل ادارات استانی رسیده است.

علاوه بر این، دفتر موسیقی برنامه‌هایی نیز در حمایت از اجرا‌های آنلاین در در دست اقدام دارد.

صدور مجوز ۱۲۷ تک آهنگ و ۳ آلبوم در هفته گذشته

دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرف هفته گذشته مجوز ۱۳۰ آلبوم و تک آهنگ را صادر کرده است.

این آثار شامل ۳ آلبوم موسیقی در سبک‌های پاپ (۲ آلبوم) و تلفیقی (۱ آلبوم) و ۱۲۷ تک آهنگ در سبک‌های سنتی (۳ قطعه)، پاپ (۱۰۵ قطعه) کلاسیک (۲قطعه)، نواحی (۵ قطعه) و تلفیقی (۱۴ قطعه) بوده‌اند.

آلبوم‌های «گیتاریتو» به آهنگسازی «حامد مراحمی»، مجموعه سخنرانی‌های استاد الهی قمشه‌ای و آلبوم «بی محابا» به خوانندگی «سجاد احمدپور» و آهنگسازی مهران فهیمی و علیرضا مسعود پرور آثاری هستند که در هفته گذشته مجوز انتشار گرفتند.

در بخش تک آهنگ نیز خوانندگانی مانند مصطفی راغب، مسعود صادقلو، سینا دریا دل و پوریا اخواص مجوز انتشار گرفتند.

تک آهنگ «هزاران راه» در بخش مذهبی نیز به خوانندگی اسماعیل اله دادیان و آهنگسازی شورا کریمی مجوز انتشار را دریافت کرد.

گزارش صدور مجوز هفتگی دفتر موسیقی هر هفته در قالب خبر منتشر خواهد شد.

برای این آثار صرفا مجوز انتشار صادر شده و زمان انتشار آن در اختیار مالک اثر خواهد بود.

هنرمند اهل شمال خراسان بر اثر کرونا درگذشت

رحمان گواهی از خنیاگران شناخته شده منطقه شیروان استان خراسان شمالی در سن ۵۳ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

این هنرمند از دوتار نوازان صاحب نام منطقه خراسان شمالی است که طی سال‌های اخیر در جشنواره‌های مختلف مرتبط با موسیقی اقوام ایران حضور مؤثری داشت و چندی پیش نیز در جریان برگزاری نهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفته بود.

درگذشت نوازنده اهل خراسان شمالی بر اثر کرونا

زنده یاد رحمان گواهی از جمله هنرمندانی بود که از او به عنوان یکی از هنرمندان نسل میانی موسیقی نواحی منطقه خراسان شمالی یاد می‌کردند که به واسطه اجرای آثار گذشتگان و استادان خود در این حوزه میان مخاطبان این گونه موسیقایی معرفی شده بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مهمترین اخبار موسیقی در هفته ای که گذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید