آخرین خبر

بازار کنسرت آنلاین با جهانبخش داغ می‌شود؟

آوای ایرانیان: پس از فروکش کردن تب و تاب‌ کنسرت‌های صحنه‌ای به واسطه شیوع کرونا، برخی ایده‌های بکر در دستور کار هنرمندان قرار گرفت که یکی از آنان حرکت به سمت برپایی برنامه‌های «آنلاین» بود.

این ایده در حوزه موسیقی نیز خصوصا در فروردین‌ماه به شکل جدی و البته به دور از بلیت‌فروشی‌های گران‌قیمت و صرفا برای همراهی با مخاطبان انجام شد، اما کم‌کم به دلیل عدم سودآوری برای خوانندگان و شاید عدم اقبال مراکز سفارش‌دهنده به فراموشی سپرده شد.
با این حال در تعطیلی فراگیر مراکز و فعالیت‌های هنری، به نظر از این پس «کنسرت‌های آنلاین» به شکل جدی‌تری دنبال خواهد شد، همچنان که بابک جهانبخش در روزهای آتی قرار است چنین ایده‌ای را این‌بار همراه با «پیش‌فروش بلیت» آغاز کند.

«کنسرت احساس» پروژه در دست این خواننده موسیقی پاپ است که در دو نوبت و روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه وارد پلتفرم‌های اینترنتی خواهد کرد. هرچند هنوز درگاه پخش و یا شیوه برپایی این کنسرت مشخص نیست اما بلیت‌فروشی این کنسرت از روز شنبه ۱۵ آذرماه آغاز می‌شود.

به نظر می‌رسد در روزهایی که به درستی، دست خوانندگان پرهیاهوی پاپ برای اجرای زیرکانه کنسرت در مناطقی مثل جزیره کیش و غیره بسته شده، چنین برنامه‌هایی در فضای آنلاین بتواند مسیری برای درآمدزایی آنان هم باشد. گرچه در این بین همچنان برخی از خوانندگان، در عین ارائه بلیت‌های گرافن‌قیمت، دم از سوپرایزی برای علاقه‌مندان به سینما می‌زنند!

نکته جالب اینجاست که طی ماه‌های اخیر برخی «کنسرت‌های خنده» با پیش‌فروش بلیت از سوی مخاطبان ۷۰ هزار نفری نیز روبرو شده است. بنابراین این اتفاق بازی دو سرسودی هم برای مخاطب ریز و درشت مناطق مختلف کشور و هم برای اهالی موسیقی خواهد بود؛ البته به شرط اینکه این برنامه‌ها صرفا به محلی برای درآمدمیلیونی خوانندگان خلاصه نشود.

لازم به ذکر است؛ چنین کنسرت‌هایی پیش از این نیز توسط خوانندگان و گروه‌هایی همچون چون علیرضا قربانی، سالار عقیلی، کیهان کلهر، همایون شجریان، روزبه نعمت‌اللهی، پرواز همای، وحید تاج، رضا یزدانی، مهدی یغمایی، کیوان ساکت، سینا سرلک، سامان احتشامی، علی زندوکیلی، گروه لیان بوشهر، گروه رستاک، حامد همایون، ارکستر ساز‌های ملی ایران، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران، گروه دال، گروه داماهی، حمید حامی، فرزاد فرخ ، حمید عسگری و … در روز‌های کرونایی به انجام رسیده بود.

منبع: شنونیوز

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازار کنسرت آنلاین با جهانبخش داغ می‌شود؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید