آخرین خبر

ضبط ۶ اجرای صحنه ای جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت

همزمان با آغاز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر۶ اجرای صحنه ای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت ضبط می شوند.

ضبط ۶ اجرای صحنه ای جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت/ پیام مدیرکل دفتر موسیقی

به گزارش آوای ایرانیان، اجراهای صحنه ای گروه ماهیما(حجت اشرف زاده)، گروه رستاک(سیامک سپهری)، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران،  دوئت فراتا-دی پالما(ایتالیا) و ترانه باران(قاسم افشار و حمید غلامعلی) در تالار وحدت ضبط و براساس جدول زمانبندی پخش می شود.

 ضبط اجرای این شش گروه از امروز آغاز می شود و فقط عوامل ضبط اجراها، ستاد اجرایی جشنواره، عوامل فنی پشت صحنه و برخی  همراهان گروه ها با حفظ اولویت سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی در حین ضبط در تالار وحدت حضور خواهند داشت و این اجراها نیز پذیرای مردم نخواهد بود.

اجراهای سایر گروه‌های سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیش از آغاز جشنواره در تالار رودکی ضبط شده اند و بر اساس جدول پخش می شوند.

مخاطبان می توانند براساس زمانبندی مشخص شده در جدول از سایت های جشنواره موسیقی فجر(fajrmusicfestival.com)، انجمن موسیقی ایران(nay.ir) و تیوال(tiwall.com) ، بصورت رایگان اجراهای صحنه ای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را تماشا کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش های رقابتی و غیررقابتی ۲۸بهمن تا ۴ اسفندماه برگزار می شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره است.
***************************

پیام مدیرکل دفتر موسیقی به سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی در پیامی برای این دوره جشنواره نوشته است: سى‌وششمین جشنواره‌ی موسیقى فجر در حالى برگزار  مى‌شود که شیوع بیمارى همه‌گیر کووید ١٩ باعث تغییراتی در روند جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگى و هنرى از جمله برگزارى اجراهای صحنه‌ای  موسیقی در سرتاسر جهان شد و به جهت اقتصادی هنرمندان سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند. اجراهای جشنواره‌ی سى‌وششم نیز با توجه به شرایط موجود، با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتى و احترام به حقوق جامعه، به صورت مجازى برگزار می‌شود. با وجود محدودیت‌های بهداشتی، در این جشنواره شاهد حضور حداکثرى اهالى موسیقى در بخش‌های مختلف و خاصه بخش رقابتی در قالب جایزه‌ی باربد هستیم. در این بخش، آلبوم‌های دو سال اخیر هنرمندان در معرض ارزیابی هیأت انتخاب قرار گرفت. این حضور، به‌خصوص با بهره‌گیرى از فناوری‌هاى دیجیتال و بستر فضاى مجازى و شبکه‌هاى اجتماعى، باعث نشر گسترده‌تر موسیقى ایرانى براى مخاطبان بیشتر مى‌شود.

اله یاری در ادامه پیام خود با اشاره به بخش های جشنواره نوشته است: بخش‌هاى متنوع دیگری نیز جشنواره سى‌وششم را کامل کرده‌اند. جایزه‌ی موسیقى و رسانه، به دلیل اهمیت رسانه در معرفى این حوزه‌ی هنرى از دیگر گام‌هاى قابل‌توجه و مهم براى معرفى موسیقى کشور است. جایزه‌ی ترانه نیز با هدف غنابخشی به محتوای ترانه‌ها و تشویق ترانه‌سرایان برای دومین سال پیاپی به جشنواره افزوده شد. بخش مهم دیگری که در راستاى توسعه‌ی دیپلماسى فرهنگى کشور هرساله مدِنظر برگزارکنندگان جشنواره بوده، بخش موسیقی ملل است. حضور شش گروه بین‌المللى در قالب ۱۳ هنرمند از کشورهای مختلف مى‌تواند زمینه‌ی افزایش همکارى و توسعه تعاملات بین‌المللى فرهنگى و معرفى در عرصه موسیقى را فراهم آورد. با توجه به اهمیت پژوهش در سیاستگذارى‌ها و تصمیم‌گیرى‌هاى کلان، بخش پژوهش نیز از دیگر قسمت‌هاى حائز اهمیت جشنواره‌ی امسال است.

 ضمن ابراز خرسندى از برگزارى جشنواره‌ی سى‌وششم، از شورای محترم سیاستگذاری، دبیر ارجمند جشنواره، هیأت‌های محترم انتخاب و داوران در بخش‌های مختلف و دست‌اندرکاران اجرایی جشنواره که تمام تلاش خود را به‌کار بردند تا زیرساخت‌هاى فناورى براى اجراى هرچه بهتر این رویداد فرهنگى فراهم شود، قدردانى مى‌کنم.
****************************

پیام دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در آغاز جشنواره منتشر شد

به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، حسن ریاحی در این دوره جشنواره در پیام خود نوشته است: همزمان با آغاز سی‌وششمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، بیماری کرونا محدودیت‌های جدیدی را رقم زده است و چاره‌ا‌ی نیست جز پذیرش موقعیت کنونی و رعایت به اقتضای شرایطِ زمان. از اینرو، اجرای برنامه‌هایی که بایستی با حضور مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی و اجرای هنرمندان از شهرهای مختلف کشور، که خواهان  مشارکت در جشنواره هستند،  به‌روی صحنه برود، در این وضعیت خاص، از جهت سرایت بیماری، به‌آسانی میسر نیست؛ معذالک، کوشیده‌ایم تا آنجا که در توان است پاسخگوی علاقه‌مندان این رویداد مهم باشیم.

این جشن، که به‌مناسبت آغاز چهل‌وسومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود، یادآور تحولی است که ملت ایران با انقلاب خود و جانفشانی‌های بسیار آفریده و بازتاب تلاش مردم در سراسر کشور برای دستیابی به استقلال و تعیین سرنوشت خویش. طی این سال‌ها، ایران اسلامی موفق شده است تا ملل مختلف را متوجه توان و جایگاه خود در جهان کنونی کند و توانمندی خود را برای به‌دست‌گرفتن سرنوشت خویش نشان دهد. در این چهار دهه، بسیاری از کشورهای دیگر نیز دریافته‌اند که با آزادکردن توان و ظرفیت خود برای پیشرفت و ترقی ملت‌هایشان می‌توانند بر سرنوشت خویش حاکم شوند و از امکانات و استعداد مردمان خود به نحوی شایسته بهره برند. ایران، در سال‌هایی که گذشت، کوشیده است تا به‌عنوان کشوری مستقل، با برقراری روابط سیاسی مناسب و متوازن با کشورهای مختلف در جهت ارتقای روابط خود با دیگر ملت‌ها گام بردارد. پیچیدگی‌های روابط سیاسی در جهان امروز بیانگر ضرورت یک دیپلماسی مناسب و مطلوب در مراوده با هر یک از کشورها در بلوک‌های مختلف سیاسی است تا  این مجال دست یابد که دریچه‌ی تفاهم و همکاری در حوزه‌های فرهنگی گشوده شود.

 در ادامه پیام دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر آمده است: در واقع، گشایش دریچه‌های فرهنگی و هنری سرآغاز تفاهم و دوستی و هم‌سویی ملت‌هاست که امکانِ برقراری روابط مطلوب میان کشورها و گسترش و توسعه‌ی همکاری و همراهی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و نهایتاً سیاسی و ایجاد ادراک متقابل را فراهم می‌آورد و سرآخر سبب می‌شود تا هر کشور، در عین پایبندی به آرمان‌های خود، از چنین شرایطی منتفع شود. در این مسیر، جشنواره‌های هنری می‌تواند پلی باشد میان ملت‌ها برای نیل به آرمان‌های انسانی و تقویت تبادلات و پیوندهای فرهنگی تا، در سایه‌ی آن، آینده‌ای روشن برای نسل‌های گوناگون در جهانی که در آن زندگی می کنیم تحریر شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ضبط ۶ اجرای صحنه ای جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید