آخرین خبر

برگزاری پنجمین دوره کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا ۲»

پنجمین دوره کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا ۲» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد.

در روز نخست اجراها، در ابتدا محمد باجلاوند نوازنده کمانچه و علی باجلاوند نوازنده تنبک به روی صحنه رفتند و قطعات آواز علی دوستی، ریتم سنگین سما، ریتم سه پا و دو پا، سیت دیارم و کیزوشو را در دستگاه ماهور اجرا کردند.

اجرای دوم روز نخست به گروهی سه نفره متشکل از محمد علیزاده نوازنده کنترباس، علی علیزاده نوازنده ویولن و سالار نیک کار نوازنده پیانو اختصاص داشت. این گروه در این کنسرت، یک موومان از تریو فورنس گابریل فوره و سه موومان از تریو شماره ۱ هایدن را اجرا کردند.

اجرای پایانی روز نخست، به گروهی متشکل از یمین غفاری نوازنده تار، نوشین پاسدار نوازنده عود، محمدامین جهانگیری نوازنده سنتور و میلاد قریشی نوازنده تنبک اختصاص داشت و این گروه قطعات سکوت، پند، لاله و نوای قرنطینه را اجرا کردند.

گفتنی‌ست؛ این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا خواهد شد. گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.

مجموعه کنسرت‌های آنلاین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش خواهند شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری پنجمین دوره کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا ۲»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید