آخرین خبر

اعتراض گسترده هنرمندان به وضعیت بغرنج کرونا

آوای ایرانیان: روزانه بیش از ۵۰۰ هموطن بر اثر کرونا از دنیا می‌روند و بسیاری از هنرمندان ضعف مدیریتی در کنترل ویروس و عدم واکسیناسیون فوری را دلیل این اتفاق می‌دانند.

سجاد مالمیر: مهتاب کرامتی، بازیگر سینما در واکنش به سخنان دکتر زالی رئیس ستاد مباره با کرونای تهران که گفته بود “اجازه خرید واکسن ندادند چون فکر می‌کردند گران است”، در صفحه اینستاگرامش می‌نویسد: واکسن گران بود ولی جان ما انسان‌ها ارزان است!

واکنش‌ها به وضعیت بغرنج کرونا در ایران همچنان ادامه دارد. روزانه بیش از ۵۰۰ هموطن بر اثر کرونا از دنیا می‌روند و بسیاری از هنرمندان ضعف مدیریتی در کنترل ویروس و عدم واکسیناسیون فوری را دلیل این اتفاق می‌دانند.

کیهان کلهر، استاد کمانچه نوشته است: در خاموشی و بی‌برقی مینویسم…در فراق کسی از خویشانم که بخاطر نبود واکسن کشته شده و نمی‌توانم حتی به رسم دلداریِ بازماندگانش در مراسم تدفین او شرکت کنم. چه بگویم، چه کنم، دستم را به سوی کدام آسمان بلند کنم؟

روز گذشته علی سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون در پی ابتلا به کرونا درگذشت. امیرحسین رستمی تصویری از او را منتشر کرده و نوشته: علی جان یعنی حق تو یه واکسن ۱۵ دلاری نبود؟

هانیه توسلی نیز در واکنش به درگذشت علی سلیمانی نوشته: “شب‌ها راحت می‌خوابید؟ عذاب وجدان ندارین؟ خجالت نمی‌کشید؟” اشکان خطیبی نیز نوشته است: یکی یکی از ما کم می‌کنید!

خانه تئاتر که اعضای آن را هنرمندان عرصه نمایش تشکیل می‌دهند نیز با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت فاجعه‌بار کرونا در ایران انتقاد کرده است. در این بیانیه که رضا کیانیان آن را به اشتراک گذاشته آمده است: کار مردم بی‌پناه ما در این وضعیت از “آمار “گذشته و به “فاجعه” رسیده است.

مسعود جعفری جوزانی با کنایه نوشته که مسئولان کرونا باید مدال طلا بگیرند و در ادامه تأکید کرده است: به تعداد بازماندگان ملت نجیب ایران از هر واکسنى که صلاح می‌دانید خریدارى فرمایید.

مهراب قاسم‌خانی نیز در واکنش به سخنان جهان‌پور که گفته است “منعی برای ورود واکسن‌های فایزر و مدرنا” وجود نداشته است، نوشت: اگر منعی نبوده و محقق نشده، یعنی شما که باید واردش می‌کردین یا اراده‌اش رو نداشتید یا توانش رو.

منیژه حکمت، امیرمهدی ژوله، حسین سلیمانی، امیر جعفری، حمیدرضا آذرنگ، پانته‌آ بهرام، هومن سیدی، الهام‌ پاوه‌نژاد، نیوشا ضیغمی و بسیاری دیگر از هنرمندان نیز به وضعیت فاجعه‌بار کرونا در ایران و درگذشت علی سلیمانی بر اثر ویروس کووید ۱۹ واکنش نشان داده‌اند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اعتراض گسترده هنرمندان به وضعیت بغرنج کرونا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید