آخرین خبر

واقعیت های شنیده نشده از کی پاپ

کره جنوبی در جریان گفتگوهای آشتی که با مداخله ترامپ اوج گرفت و فعلاً به دلیل بدعهدی آمریکا ناتمام مانده، یک گروه از دختران پاپ کره‌ای را به آن سوی مرز فرستاد تا اجرای کامل سالنی برای کیم جونگ اون رئیس کره شمالی داشته باشند. همین هم شد.

اما یک جای کار می‌لنگید. اگر قرار است موسیقی سرگرم‌کننده و صنعت پاپ کره‌ای برای کره شمالی‌ها جذاب باشد، چرا خودِ مردم کره جنوبی را دلزده کرده است؟ هر چند ماه یک بار خودکشی یکی از هنرمندان پاپ کره‌ای که همگی از جوانان پرشور و شر هستند، دل مردم کره را به درد می‌آورد و بعد از تکرار مکرر آن حالا یک سؤال جدی به وجود آمده: پاپ کره‌ای تا چه زمانی می‌خواهد قربانی بگیرد؟

هر صنعتی که بتوان از آن پول درآورد، حقایق تلخ و تکان‌دنده‌ای دارد که انسان را ناچار به تفکر می‌کند. صنعت موسیقی کره یکی از صنعت‌های موسیقی جهان است که با رنگ و لعاب خاصی خود را در دل هوادارانش جا می‌کند، اما در پشت این زرق و برق، نیمه تاریک کی پاپ و حقایق کی پاپ نهفته است. در این مطلب سعی داریم درباره بدی‌ها و مشکلات این صنعت صحبت کنیم.

مردم سراسر دنیا آرزو دارند ستاره پاپ شوند، اما شاید بیشتر از مردم کره جنوبی نباشد. در حالی که مردم کره شمالی در پی پیدا کردن غذای بعدی‌شان انگشت به دهان ماندند، کره جنوبی در همه جزئیات زندگی ستاره‌های K-Pop وسواس دارد و تلاش می‌کند تا حد امکان بهترین زرق و برق را به دنیا نشان دهد. اما به صورت مرتب حوادث و اتفاقات ناگواری پیش می‌آید که می‌فهمیم این صنعت در واقع به آیدل‌هایش اهمیت نمی‌دهد، بلکه پول مهم‌تر است. در زیر برخی از حقایق کی پاپ و موج کره‌ای آمده است.

قراردادهای نامتعارف مدرن کی پاپ

وقتی قراردادی را امضا می‌کنید که برخی معتقدند قراردادهای برده داری مدرن است، شاید بخواهید درباره شرایط آن دوباره فکر کنید. از مشکلات عمده قراردادهای کی پاپ این است که آیدل‌ها بر روی زندگی خود قمار می‌کنند. به گفته Prince Mak از ستاره‌های کی پاپ معروف، شما ممکن است قراردادی را امضا کنید که می‌گوید برای هفت تا ۱۵ سال آینده باید در گروه بمانید و دقیقاً همان کاری را که به شما گفته شده انجام دهید. شاید این خیلی بد به نظر نرسد، اما چند سال از بهترین لحظات زندگی شما که می‌توانید آزاد باشید از دست می‌رود.

حقایق کی پاپ قرارداد
۳ اعضای پیشین اکسو به دلیل قراردادهایشان از این گروه جدا شدند

برخی از افراد نیز این آموزش‌ها و قراردادها را مانند پادگان نظامی می‌دانند، چون باید هرچه آن‌ها می‌خواهند انجام دهید و پول نسبتا کمی دریافت کنید، البته شهرت نسبتا زیادی به دست خواهید آورد. این موضوع در صنعت موسیقی آمریکا و هالیوود هم وجود دارد که تهیه‌کننده‌های موسیقی به خواننده‌ها احترام نمی‌گذارند. برای مثال می‌توانیم به مسائل اخیر تیلور سوییفت و تهیه‌کننده خودش اشاره کرد که تیلور مجبور به ضبط دوباره آلبوم‌های قبلی شد. یکی از اعضای گروه دخترانه کی پاپ Stellar در مورد محبوبیت خود می‌گوید، مجبور بودیم یک وعده غذا را بین چهار نفر تقسیم کنیم و این بسیار عذاب آور بود. در گزارش دیگری که منتشر شد گروه پسران دونگ بانگ شین کی در دادگاه یک پرونده ۱۳ ساله را بردند، چون تهیه کننده آن‌ها حقوق بسیار کمی می‌داد و این باعث شکایت شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واقعیت های شنیده نشده از کی پاپ”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید