آخرین خبر

جشن سربرون به ایستگاه پایانی رسید

گروه فرهنگ و هنر: بدون شک سریال‌ها و مجموعه‌های جدید تلویزیونی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون محسوب می‌شوند. سریال‌های جدید بسیاری مواقع حکم برگ‌برنده یک شبکه را در جذب مخاطب ایفا کرده‌اند اما در یکی، دو سال اخیر که کشور درگیر مشکلات شیوع ویروس کرونا شده است، برنامه‌سازان صداوسیما هم همانند سایر هنرمندان برای تولید آثارشان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند که در نتیجه شاهد نیمه‌کاره ماندن برخی سریال‌ها و کند شدن روند تولید مجموعه‌های تلویزیونی هستیم. این مساله کار را برای مدیران شبکه‌ها بسیار سخت کرده و آنها به همین خاطر در یکی، دو سال اخیر با مشکلات بسیاری برای بستن کنداکتور پخش سریال‌ها روبه‌رو شده‌اند. به هر حال با وجود همه این شرایط، برخی برنامه‌سازان صداوسیما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول تولید سریال‌ها و مجموعه‌های جدید تلویزیونی هستند و هنرمندان هم با وجود شرایط دشوار تولید، با تمام وجود جلوی دوربین می‌روند تا کنداکتور شبکه‌های رسانه ملی از سریال‌های جدید خالی نباشد سریال تاریخی «جشن سربرون» از آن دست پروژه های بزرگ سیما فیلم محسوب میشود که تمام روند تولید این سریال در سخت ترین شرایط کرونایی کشور انجام شد و حسن نجاریان، تهیه کننده سریال در گفتگو با «وطن امروز» از اتمام تصویربرداری این سریال به کارگردانی مجتبی راعی خبر داد و گفت: سریال ۴۵ قسمتی «جشن سربرون» به سفارش سیما فیلم تولید شده است و به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد همچنین آخرین لوکیشن اصلی سریال «جشن سربرون»، شهرک غزالی و بیابان‌های خاوران بود که سکانس‌های جنگی به مدت پنج روز در این بیابان‌ها ضبط شد.این تهیه کننده درباره این سکانس‌ها و وقوع آنها در تاریخ بیان کرد: داستان ما عین به عین تاریخ نیست، بلکه برگرفته از مسائل تاریخی است و این جنگ هم از جمله جنگ‌هایی بوده که در میان قبایل و طوایف وجود داشته است، این سریال به دوران مظفرالدین شاه و پیروزی مشروطه‌خواهان می‌پردازد که البته داستان آن در میان عشایر می‌گذرد. به گفته راعی، این سریال در سه فصل نوشته شده ‌و اکنون تصویربرداری فصل اول این سریال به اتمام رسیده که ماجرای چند خان و رعیت را به تصویر می‌کشد.

وی درباره حضور بازیگران در ادامه سریال نیز گفت: در این سریال ما با جمعی از بازیگران با سابقه و جوان و مطرح همکاری می کردیم که بدوون شک ترکیب جذاب و حرفه ای برای مخاطبان خواهد بود که از این میان میتوان به بازیگرانی چون  لیلا اوتادی،حسین محجوب، نادر فلاح، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نایل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده و سیامک اشعریون اشاره کرد.

وی درباره قسمت‌های تدوین‌شده نیز بیان کرد: سریال ۴۵ قسمت دارد، تدوین همزمان توسط حسین زندباف انجام می‌شود که بر اساس آنچه گرفته شده مونتاژ اولیه ۴۲ قسمت گرفته شده و صداگذاری توسط آرش قاسمی انجام می‌شود. فرید سعادتمند هم موسیقی را بر عهده دارد.

این تهیه کننده  درباره سختی های شرایط تولید در دوران کرونا گفت: متاسفانه دو مرتبه در دو بازه زمانی ۴۰ روزه ای پروژه ما بخاطر اپیدمی کرونا با تعطیلی مواجه شد که این تعطیلی ها ضرر و زیان سختی مادی و معنوی را به روند تولید سریال وارد کرد و از سوی دیگر با کرونا گرفتن برخی از عوامل اصلی سریال، چندین وقفه کوتاه مدت هم به پروژه وارد شد که همه این مسئال سختی های تولید در دوران نفسگیر کرونا را دوچندان کرد اما خدا را شکر که همه این موارد به خیر گذشت و توانستیم کار تصویربرداری فصل نخست این پرژوه را به سرانجام برسانیم. همچین درباره اقدامات انجام شده در گروه سازنده «جشن سربرون» در مقابله با شیوع ویروس کرونا بابد گفت، از ابتدا با رعایت نکات ایمنی و ارائه دستکش و ماسک و گندزدایی از محل اقامت و تصویربرداری کار را ادامه دادیم و در کارگاه لباس پروژه، ماسک تولید کردیم و علاوه بر تامین گروه به گروه دیگری از سازندگان سریال هم ماسک ارائه دادیم. خانه سینما هم می‌توانست با استفاده از پتانسیل طراحان و گروه‌های لباس تهیه ماسک را در برنامه خود قرار دهد که این کار را هم به انجام نرساند. نجاریان در خصوص برخی انتقادات ردباره طولانی شدن روند تولید سریال «سربرون» گفت: جدا از وقفه هایی که بخاطر اپیدمی کرونا با آن مواجه شدیم در مجموع باید گفت، روند و سرعت تولید به نسبت به تعهداتی که به سیمافیلم داده بودیم از شرایط مناسبی برخوردار بود از سویی دگی این واقعیت را نمی توان فراموش کرد که سختی تولید سریال های تاریخی چندین برابر سریال های آپارتمانی است و از یکسری ظرافت و ریزه کاری های خاصی برخوردار است که در صورت عدم رعایت آن ، اثر تاریخی از جذابیت لازم برخوردار نخواهد بود. وی ادامه داد: یک نکته ای که نباید فراموش کرد این مسئله است که دیگر سینما یک صنعت حرفه ای است که بودجه کافی حرف اصلی را در تولیدات آن می گذارد و مسما هر چه بودجه بیشتری برای پرژه های تاریخی دست سازندگانش باشد آنها  می توانند ضمن سرعت بخشی به روند تولید، اثر با کیفیت تری را به مخاطبان عرضه کنند.

نجاریان درباره کارگردانی پروژه توسط مجتبی راعی گفت: همانطور که همه اهالی سینما می دانند آقای مجتبی راعی، کارگردان گزیده کاری است و برای هر پروژه خود وقت بسیاری را می گذراند و برای جشن سربرون نیز ایشان چندین سال وقت خود را صرف پزوهش پروژه گذاشتند که مسلما این مسئله به ارتقای سطح کیفی سریال می افزاید.  وی در پایان درباره زمان پخش اظهار کرد: هنوز صحبتی درباره زمان قطعی پخش انجام نشده اما احتمالا به بعد از ماه رمضان سال بعد می‌افتد تا کار پس‌تولید و فنی تمام شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشن سربرون به ایستگاه پایانی رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید