آخرین خبر

آخر هفته و تماشای چند تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش آوای ایرانیان، اهمیت تئاتر کودک و نوجوان و تاثیر زیربنایی آن بر رشد این گروه سنی آینده ساز و بر ارتقای فرهنگ جامعه تا آنجاست که مارک تواین، نویسنده آمریکایی کودک و نوجوان اینچنین می‌نویسد: بر این باورم که تئاتر کودکان از بزرگ‌ترین ابداعات قرن بیستم بوده‌ است. این نوع تئاتر قوی‌ترین معلم اخلاق و بهترین انگیزه به سوی بهزیستی است که نبوغ آدمی آن‌ را آفریده‌ است.” داوود کیانیان در کتاب «تئاتر کودک و نوجوان» مواردی چون آشنایی با یک فعالیت جمعی و اجتماعی، آشنایی با یک رسانه گروهی، آموزش پیام گیری و پیام رسانی، آشنایی با هنرهای تجسمی در رابطه با گریم و دکور، آشنایی با ادبیات و انواع قصه، تقویت قدرت تفکر و ایجاد خلاقیت، درک لذت زیبایی و هنر، آشکار شدن توانایی‌ها و ناتوانی‌ها و رشد استعدادهای ویژه و آشنایی با نظم و ترتیب را از کاربردهای تئاتر کودک و نوجوان معرفی می‌کند.

دیویی چمبرز نیز در کتاب «قصه گویی و نمایش خلاق» بر تاثیر تئاتر کودک و نوجوان بر ایجاد و تقویت مهارت‌هایی چون تحلیل ادبی، هنر گوش کردن، زبان محاوره، اندیشیدن خلاق، برنامه ریزی و ارزیابی موثر در کودکان تاکید کرده است. ضرورت پرداختن به تئاتر کودک و نوجوان با توجه به اهمیت این مقوله در ایجاد زیرساخت‌های آموزش نسل جدید مساله‌ای آشکار است. همین امر سبب شده است که کشورهای پیشرفته برای مطالعه و گسترش هنرهای نمایشی این گروه سنی بودجه قابل توجهی را اختصاص دهند. نقش آموزشی تئاتر کودک و نوجوان در این کشورها تا آن اندازه بدیهی است که در مدارس، زمانی به «هنر نمایش» اختصاص داده می‌شود.

بر همین اساس خانواده‌ها با تمرکز بر این بخش و با کمک هنر تئاتر می‌توانند وضعیت آموزشی خوب و مناسبی برای کودکانشان رقم بزنند.

به گزارش فارس، این روزها نمایش «دزد لالایی ها» به کارگردانی سید آرش شریف زاده ساعت ۱۷ در سالن اصلی پردیس تئاتر شهرزاد و نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» به کارگردانی جواد انصافی ساعت ۱۷ در سالن گلستان و نمایش «شکلات فرنگی» به کارگردانی محمدرضا مالکی ساعت ۱۹ در سالن بوستان در مرکز تئاتر پارک لاله روی صحنه می روند.

لازم به ذکر است که این گروه‌های نمایشی تخفیف‌های ویژه‌ای برای بازدیدهای خانوادگی و دسته جمعی درنظر گرفته اند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آخر هفته و تماشای چند تئاتر کودک و نوجوان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید