آخرین خبر

تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی و صنایع دستی در فرهنگستان هنر

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، روز جهانی صنایع دستی بهانه‌ای برای پاسداشت و بزرگداشت هنر و هنرمندان ایران زمین است و این فرهنگستان با برگزاری نمایشگاه، کارگاه همراه با مراسمی با عنوان «کلک خیال‌انگیز» این روز را گرامی دارد.

این مراسم با سخنرانی اصحاب فرهنگ و هنر روز ۲۲ خرداد آغاز و نیز در آن مراسم از ۱۰ نفر از هنرمندان پیشکسوت تجلیل خواهد شد. همچنین برگزاری نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است که تا ۲۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه «کلک خیال‌انگیز» نیز همزمان با این مراسم در مؤسسه فرهنگی هنری صبا برپا می‌شود. در این نمایشگاه حدود ۵۰ اثر از آثار هنرمندان پژوهشکده هنرهای سنتی در حوزه قلم‌زنی، خاتم‌کاری، منبت و معرق، سازهای سنتی، سفال، میناکاری، گچ‌بری و نگارگری به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان برجسته پژوهشکده هنرهای سنتی از تاریخ ۲۲ خرداد در رواق هنر فرهنگستان هنر برقرار خواهد بود. در این کارگاه‌ها علاقه‌مندان با نمونه‌سازی سفالگری روی چرخ، قلمزنی عکسی، منبت، مینای خانه‌بندی، هنر لاک‌کاری (پاپیه ماشه و نقاشی زیر لاکی)، خاتم‌کاری، سازسازی سنتی و گچ‌بری آشنا خواهند شد.

آئین مراسم روز جهانی صنایع دستی روز ۲۲ خرداد برگزار می‌شود. نمایشگاه و کارگاه «کلک خیال‌انگیز» نیز از ۲۲ تا ۲۵ خرداد برپا خواهد بود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ مراجعه کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی و صنایع دستی در فرهنگستان هنر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید