آخرین خبر

مرد شاخداری که به مقام دولتی می‌رسد/ زندگی جهان سومی در «سرشاخ»

به گزارش آوای ایرانیان، مسعود فیروزان مهر کارگردان نمایش «سرشاخ» که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است در این باره به خبرنگار مهر گفت: این نمایش از نوشته‌های کیوان نخعی است و مشکلات فرهنگی و مدیریتی را به چالش می‌کشد؛ مشکلاتی که در همه دنیا رواج دارد اما بیشتر در کشورهای جهان سوم شاهدش هستیم.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی این نمایش با داشتن ۱۳ بازیگر در شرایط این روزهای تئاتر کار بسیار سختی بوده است، درباره داستان «سرشاخ» توضیح داد: این نمایش داستان مردی را روایت می‌کند که طی یک اتفاق عجیب روی سرش شاخ درآورده است و این موضوع با توجه به فرهنگ جامعه‌ای که این مرد در آن زندگی می‌کند به سرعت وایرال می‌شود و او را ابتدا به دردسر می‌اندازد اما در ادامه باعث می‌شود که به مقام دولتی برسد. در واقع می‌توان گفت مضمون این نمایش زندگی واقعی انسان‌ها در کشورهای جهان سوم است. حتی تمام کاراکترهای این نمایش دارای بی نظمی‌های هستند که برنامه‌ریزی شده است.

فیروزان مهر درباره شیوه اجرایی نمایش بیان کرد: شیوه اجرایی بنا به موضوع قصه تلفیقی است چرا که در یک اجتماع شوریده فقط یک سبک خاص و یا شیوه خاص برای زندگی وجود ندارد.

وی در پایان درباره میزان استقبال و بازخورد مخاطبان بیان کرد: میزان استقبال دارای فراز و نشیب است چرا که در این پروژه از هیچ‌گونه سیاست تبلیغاتی غیرواقعی استفاده نشده و بلیت‌ها با تمایل قلبی مخاطبان به فروش می‌رسد. معتقدم حمایت از تئاتر ابتدا باید در میان اهالی تئاتر فرهنگ سازی شود سپس آن را در میان مردم عادی رواج داد.

نمایش «سرشاخ» به نویسندگی کیوان نخعی و کارگردانی مسعود فیروزان مهر از ۱۲ تا ۳۱ تیر ماه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

در این نمایش مجید علم بیگی، مریم عسگری، مهدی جواهری، سارا فردوسی، مهرزاد نیکنام، علیرضا تکش، بهنام محمدزاده، مرتضی طهرانی و … ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان نمایش «سرشاخ» آمده است: در این شهر نامعلوم مردم به ظاهر در آرامش و در کنار هم زندگی می‌کنند که ناگهان اتفاقی عجیب رخ می‌دهد که همه مردم را اعم از شهروند و مسئولان درگیر می‌کند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مرد شاخداری که به مقام دولتی می‌رسد/ زندگی جهان سومی در «سرشاخ»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید