آخرین خبر

وضعیت مبهم پرداخت متمم قرارداد اجرای «احتمالات علی شمس»

به گزارش آوای ایرانیان، نمایش «احتمالات» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت. این نمایش که از آثار پرمخاطب مجموعه تئاتر شهر در سال گذشته بود، از آثار موفق چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز شد.

علی شمس کارگردان نمایش «احتمالات» درباره وضعیت پرداخت کمک هزینه این اثر نمایشی با توجه به اجرای آن در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، به خبرنگار مهر گفت: پیش‌تر از این و پیش از تعطیلی اجراهای تئاتری به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار بود این اثر نمایشی را روی صحنه ببرم و با توجه به اینکه برای تولید اثر تهیه‌کننده نداشتم کمک هزینه‌ای ۵۰ میلیون تومانی در اختیار گروه قرار گرفت. اما شیوع ویروس کرونا اجازه تولید «احتمالات» را نداد و با تأخیری حدود یک سال و نیم فرصت تولید و اجرای اثر فراهم شد و با توجه به بالارفتن هزینه‌های تولید درخواست متمم قرارداد را ارائه دادم که پذیرفته شد.

وی ادامه داد: قرار بر این شد بر اساس متمم قرارداد مبلغ ۲۵ میلیون تومان به گروه نمایش «احتمالات» پرداخت شود اما با وجود تصویب این متمم در شورای ساخت، هنوز اداره‌کل هنرهای نمایشی نسبت به پرداخت آن اقدام نکرده است.

وضعیت مبهم پرداخت متمم قرارداد اجرای «احتمالات علی شمس»

شمس یادآور شد: پیگیری‌های متعددی از مدیران اداره‌کل هنرهای نمایشی داشتم ولی در پاسخ به من گفته شد که هنوز متمم قرارداد توسط اداره‌کل امضا نشده است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر اظهار کرد: در برنامه‌ای حضور داشتم که در آن نسبت به عملکرد اداره‌کل هنرهای نمایشی انتقاد کردم. نکته عجیب این است که به مدیر آن برنامه که اجرای تئاتر داشته اعلام شده به دلیل اینکه علی شمس در برنامه شما از اداره‌کل انتقاد کرده، کمک هزینه به گروه شما پرداخت نمی‌شود.

کارگردان نمایش‌هایی چون «شبی از شب‌های تهران مسافری»، «مخاطب خاص»، «داستان‌های میان‌رودان» و «وقتی خروس غلط می‌خواند» در پایان سخنان خود گفت: حدس می‌زنم مدیریت تئاتر در حال گروکشی از منتقدان خود است و به صرف منتقد بودن به عملکرد مدیریت جلوی پولی را که در شورای ساخت به تصویب رسیده و باید به گروه نمایشی پرداخت شود، گرفته است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “وضعیت مبهم پرداخت متمم قرارداد اجرای «احتمالات علی شمس»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید