آخرین خبر

علیرضا سبط احمدی: پلتفرم ها نقطه مقابل صدا و سیما نیستند!

به گزارش آوای ایرانیان، «علیرضا سبط احمدی» تهیه کننده سریال «همسایه ها» و فیلم هایی چون«عروس برفی، سنگ اول، شیر تو شیر و …» در در پاسخ به سئوال «آیا نمایش خانگی لطمه ای به صدا و سیما می‌زند؟»  گفت: سال های سال است که داریم با تهاجم فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنیم. مدیران ما گاهی رسالت فرهنگی خود را در مقابله با دشمن فراموش می‌کنند . دشمنان ما تمام تلاش خود را می‌کنند تا به خواستگاه خود برسند و مهمترین ابزاری که در دستشان است ابزار فرهنگی است و با ساخت سریال ها و آثار هنری  سعی بر این دارند آن چیزی را که   می‌خواهندبرای جوانان ما  لقمه بگیرند. متاسفانه به خاطر سیاست گذاری های اشتباه  برخی مدیران  ، دشمن تا به این لحظه در برخی موارد  پیروز بوده و توانسته الگوی رفتاری جوان ما راتغییر دهد به گونه ای که قهرمان کودک ما به جای رستم و سهراب، بتمن و  سیندرلا و… است.

تهیه کننده «زمانی برای دوست داشتن» ادامه داد: پلتفرم ها و یا سینماها نقطه مقابل صدا و سیما نیستند. هدف از به وجود آمدن پلتفرم ها  این بود که این دو  در کنار هم بتوانند جبهه مستقل و محکمی را در مقابل تهاجم فرهنگی تشکیل بدهند. ولی به قدری عملکرد سیاست گذاران در این بخش ضعیف بود که این دو در  مقابل هم قرار گرفتند نه کنار هم؛ به گونه ای که صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی با هم  توانایی این را داشتند که بخش عظیمی از مخاطبان ماهواره ای را  جذب خود کنند. پلتفرم ها نباید در مقابل صدا و سیما قرار بگیرند چون این دو مکمل هم هستند و باید جبهه واحدی را در مقابل تهاجم فرهنگی تشکیل دهند.

این تهیه کننده اظهار داشت: اگر که مشکل ورود پول های نادرست به پلتفرم ها است؛ بروید و مشکل را حل کنید چرا به طور کلی  می‌خواهید از ریشه قطع کنید. تا زمانی که ۲۰۰۰ شبکه ماهواره ای و رادیویی بالای سر جوان ما هست و ما هیچ خوراکی به آن نمی‌دهیم جای نگرانی وجود دارد.

 

سبط احمدی

وی درباره«برابر بودن یا نبودن رقابت بین صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی» گفت: از لحاظ بودجه،  پوشش خبری و … صدا و سیما از نمایش خانگی خیلی جلوتر است ولی از لحاظ آزادی تبلیغات، آزادی مشارکت پلتفرم ها از صدا و سیما جلو تر اند. صدا و سیما به علت دور شدن از رسالت فرهنگی هنری خود  ارتباط خوبش را با مخاطبانش  کمی از دست داده که با بازگشت به این فضا می‌تواند دوباره این ارتباط را برقرار کند.

وی در خصوص مفید بودن این رقابت میان تلویزیون و شبکه نمایش خانگی گفت: رقابت همیشه مفید  بوده است و وجود اش جزو الزامات است، چرا که باعث پیشرفت می‌شود. ما نباید در این رقابت سنگر خودمان را تخریب کنیم چون دیگر  نیازی به هجوم غرب نداریم و این ما هستیم که فضا را برای تهاجم باز گذاشتیم. مدیران و سیاست گذاران ما باید به روز باشند  و بدانند که با سیاست های پنجاه سال پیش نمی‌توانند جوان امروزی را بیاورند سر سفره انقلاب و باید با  زبان تکنولوژی  و به روز با این جوانان صحبت کنند تا انشالله نتیجه حاصل شو.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علیرضا سبط احمدی: پلتفرم ها نقطه مقابل صدا و سیما نیستند!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید