آخرین خبر

رادیو در انتخاب مداحی خط قرمز دارد؟/ انتخاب از بین ۲۵هزار قطعه

به گزارش آوای ایرانیان، مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم با اشاره به فعالیت‌های این رادیو در دو دهه گذشته از اعزام گروه‌های مختلف به کشورهای عراق و هند خبر داد و بیان کرد: امسال گروهی را به هندوستان اعزام کردم چون دلدادگان زیادی در هند نسبت به امام حسین (ع) وجود دارد و عزاداری‌های پرشوری انجام می‌دهند که حتی از عزاداری‌های ما هم گاهی پرشورتر است.

وی ادامه داد: در این ایام در هند سوژه‌های زیادی وجود دارد، روز عاشورا در هند به دلیل اهمیتی که دارد و به دلیل همین دلدادگانی که گفتیم تعطیل می‌کنند و ما هم دیدیم ظرفیت‌های زیادی در این کشور وجود دارد و فرصت خوبی است که یک تیم مستندساز را به هند بفرستیم. سه نفر اعزام شدند که شامل یک تهیه کننده، کارشناس و فیلمبردار می‌شدند و سعی کردیم علی رغم اینکه کارمان در رادیو است اما برخی از موارد را هم به صورت تصویری ثبت کنیم.

کاویانی تصریح کرد: پخش اولیه این مستند در رادیو محرم بود و از تصاویر هم قرار شد در فضای مجازی و یا دیگر رسانه‌ها استفاده شود. اینها از ۱۱ مرداد تا ۲۵ مرداد در هند بودند. تیم سه نفره‌ای هم به کربلا اعزام شد و گزارش‌های مختلف و متعددی ارسال می‌کردند.

وی درباره انتخاب مداحی‌ها در رادیو محرم تصریح کرد: خط قرمز ما در حوزه مداحی ساختاری و محتوایی است یعنی مداحی‌هایی که ضعف محتوایی و ساختاری داشتند کنار گذاشته شدند. بخش نظارت رادیو که ناظران قوی دارد و همچنین شورای شعر و موسیقی رادیو معارف همه این قطعات را بررسی می‌کند.

مدیر رادیو محرم درباره تعداد این قطعات یادآور شد: ما پنج هزار قطعه مداحی در آرشیو رادیو محرم داریم که از آنها بهره می‌گیریم و این میزان حدود ۲۰ یا ۳۰ درصد مقداری است که بررسی شده است. یعنی حدود ۲۵ هزار قطعه طی یک بازه زمانی چند ساله بررسی شده است که سالی ۲ یا ۳ هزار قطعه بوده است و در نهایت از میان این تعداد پنج هزار قطعه نهایی و در آرشیو رادیو قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: بخشی از این موارد توسط خود ما تأمین می‌شود بخشی را خود هیأت‌ها ارسال می‌کنند و از آنجایی که نگاه ما سراسری است بخشی را هم از مناطق مختلف کشور انتخاب می‌کنیم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رادیو در انتخاب مداحی خط قرمز دارد؟/ انتخاب از بین ۲۵هزار قطعه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید