آخرین خبر

بازدید کودکان از برج آزادی به مناسبت هفته ملی کودک رایگان شد

به  گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی برج آزادی، فرزاد هوشیار پارسیان رئیس برج آزادی در این مورد بیان کرد: برج آزادی با همکاری اداره مشارکت‌های شهروندی شهرداری تهران به منظور ایجاد فضایی شاد و کودکانه در هفته ملی کودک امکان بازدید رایگان از این بنای تاریخی و استفاده از امکانات موزه‌ای و معماری را فراهم کرده است. خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان خود از ۱۷ تا ۲۲ مهر از ساعت ۹ تا ۱۷ به صورت رایگان از برج آزادی دیدن کنند.

بر این اساس، برج آزادی نمادی از شکوه معماری ایرانی اسلامی در غرب پایتخت، آمیزه‌ای از سنت معماری ایرانی با عناصر مدرن است که نماد شکوه تاریخ ایران است. میدانی که در امتداد تاریخ ایران اسلامی ساخته شده است، معماری بنا تلفیقی از معماری باستانی، اسلامی و مدرن بوده و با بهره‌گیری از هندسه دوران ساسانی و اسلامی در حد اعتلای خود به خوبی مشهود است.

طراحی و ساخت برج آزادی در سال ۱۳۴۸ به حسین امانت سپرده می‌شود و در ۲۴ مهر ۱۳۵۰ پس از ۳۰ ماه تلاش به بهره‌برداری رسید. استخوان‌بندی اصلی بنا از بتن مسلح بوده و در ساخت آن از سنگ‌ها و مصالح ایرانی استفاده شده است که به عنوان نمونه در نمای آن ۲۵ هزار قطعه سنگ سفید معادن جوشقان اصفهان در ۱۵ هزار شکل متفاوت هندسی با سطوح پیچیده به کار رفته است.

پایه‌های اصلی بنا در مستطیلی به ابعاد ۶۳ در ۴۲ متر استوار گشته و ارتفاع برج آزادی از سطح میدان ۴۵ متر است. مجموعه در آزادی با برخورداری از فضای وسیع زیرین و سالن‌های متنوع و کاربردی از جمله طبقات برج (سه طبقه)، تالار ایران‌شناسی، گذرگاه پیشینیان، تالار کهن (موزه عکاسی)، تالار آینه (دیوراما)، سالن دانستنی‌ها، راهرو اقوام، نگارخانه، راهروی تکنولوژی، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه (تالار فرهنگ)، موزه شهاب سنگ و سینما سیمولیشن محیطی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری فراهم کرده است. این بنا سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ از روز شنبه (۱۶ مهر) با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با تهران در سراسر کشور آغاز شد و تا جمعه (۲۲ مهر) ادامه دارد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازدید کودکان از برج آزادی به مناسبت هفته ملی کودک رایگان شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید