آخرین خبر

مسعود سخاوت‌دوست: نمی‌توان تاثیر جشنواره فجر را در دیده شدن فیلم‌ها نادیده گرفت

به گزارش آوای ایرانیان، مسعود سخاوت‌دوست که در چهلمین جشنواره فیلم فجر برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین موسیقی برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ساخته‌ی هادی حجازی‌فر شد در خصوص پیش‌بینی‌اش از جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ گفت: باید در انتخاب یک فیلم تمامی نکات مهم فنی و اجرایی لحاظ شود چرا که یک فیلمساز یک یا ۲ سال از عمرش را صرف ساخت یک اثر می‌کند بنابراین توقع دارد فیلمش در بهترین شرایط به نمایش درآمده و افراد متخصص در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. معتقدم اگر از متخصصین در بخش انتخاب فیلم‌ها و جوایز استفاده کنیم به نفع سینمای ایران محسوب می‌شود و جشنواره را پربارتر می‌کند.

او ادامه داد: البته این در شرایطی است که اکثر سالن‌های کشور با استانداردهای روز دنیا به لحاظ زیرساخت و امکانات نزدیک باشند. ما باید در یک جشنواره بین‌المللی از تمامی ژانرهای سینمایی نمونه و نماینده‌ای داشته باشیم. بنابراین در بحث‌ محتوایی هرچقدر تنوع ژانری بیشتری داشته باشیم جشنواره بهتری را خواهیم داشت.

آهنگساز فیلم «شنای پروانه» در خصوص نزدیک شدن جشنواره فیلم فجر به آیتم‌های جهانی عنوان کرد: اولین رکن بین‌المللی بودن یک جشنواره بحث زیرساخت‌های فنی آن است. مثلا کیفیت سالن همایش‌های برج میلاد برای جشنواره‌ای که عنوان بین‌المللی را به یدک می‌کشد اصلا مناسب نیست. این سالن از اساس و پایه مشکل دارد و متاسفانه اصلا استاندارد نیست.

او در این‌باره ادامه داد: به یاد دارم یکی از داوران، فیلم سینمایی را در یک سالن دیده بود بعد از مدتی دوباره همان فیلم را در سالن دیگری تماشا کرد و به من گفت که نظرش در مورد آن اثر عوض شده است. کیفیت سالن نمایش می‌تواند نظر داوران را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین برای جهانی کردن جشنواره‌های سینمایی در ایران باید مبلغ زیادی را برای ساخت سالن‌های درجه‌یک با استانداردهای روز جهانی در نظر گرفت. مابقی راهکارها هم زیرمجموعه‌ی همین مسائل زیرساختی و فنی هستند. چرا که در صورت وجود داشتن سالن‌های درجه‌یک فیلم‌هایی با کیفیت ساخت پایین هرگز برای پخش شدن پذیرش نخواهند شد.

آهنگساز فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» در خصوص توجه به جوانان در جشنواره فجر گذشته و تاثیر حضورشان در این رویداد اظهار داشت: به طور قطع حضور فیلمسازان جوان و باانگیزه به کیفیت سینمای ما کمک خواهد کرد. چرا که حضور این عزیزان صنعت سینمای ایران را به سمت رشد و تعالی هدایت می‌کند. جوان‌های فیلمساز ما فارق از مسئله سن و تجربه در مقام نظر می‌توانند، آوانگارد و پیشرو باشند. سینمای جهان را همین نسل جوان می‌گردانند. چرا که جوان‌ها جسارتی دارند که در فیلمسازهای قدیمی‌تر کمتر دیده می‌شود. معتقدم اگر نیازمند تولید علم هستیم باید به جوان‌ها بها بدهیم.

او در ادامه افزود: درست است که ما جشنواره‌های دیگری هم مانند جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره سینماحقیقت و… را داریم اما همگی می‌دانیم که «جشنواره فیلم فجر» بزرگترین جشنواره فیلم از لحاظ قدمت و سطح کیفی در ایران محسوب می‌شود.

سخاوت‌دوست در پایان گفت: بارها دیده شده فیلم‌هایی که در فجر اکران می‌شوند به مراتب خیلی بیشتر از فیلم‌هایی که به هر دلیلی به جشنواره نمی‌رسند سروصدا به پا می‌کنند. البته فیلم‌هایی هم داشته‌ایم که به جشنواره نرسیده‌اند ولی با استقبال خوبی در سینماها مواجه شده‌اند که ژانر این فیلم‌ها اغلب اجتماعی و طنز است. در کل باید بگویم که به هیچ‌وجه نمی‌شود تاثیر جشنواره فجر را در دیده شدن فیلم‌ها نادیده گرفت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مسعود سخاوت‌دوست: نمی‌توان تاثیر جشنواره فجر را در دیده شدن فیلم‌ها نادیده گرفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید