آخرین خبر

هنر تئاتر با دست خالی نجات پیدا نمی کند

به گزارش آوای ایرانیان حمید کاکا سلطانی شامگاه یکشنبه در اختتامیه جشنواره تئاتر مازندران با تاکید براین که برای جلوگیری از خاموشی هنر تئاتر باید تلاش کرد، گفت: تئاتر اساس گفتگو، زیبایی و عشق و فداکاری است

وی با اظهار اینکه با دست خالی نمی‌توان فرهنگ و هنر را نجات داد، خواستار برنامه ریزی برای دریابی و نجات این هنر کهن شد و گفت: تئاتر برای رزومه و جایزه نیست بلکه تئاتر برای مردم است.

علی بابایی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی آماده دریافت و پیشنهادات برای حمایت از هنرمندان است، گفت: تدوین برنامه‌های مدون برای ارتقای زندگی و رفع مشکلات هنرمندان از وظایف اصلی به شمار می‌رود.

وی گفت: آماده شنیدن نظرات و طرح‌های هنرمندان هستیم و از پیشنهادت اهالی هنر برای قانونگذاری بهره می گیرریم.

در این دوره جشنواره که داوری آن را حمید کاکا سلطانی، شهرام زرگر و محمد دشت گلی برعهده دارند، ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این تعداد در نهایت ۱۵ اثر از هشت شهر چالوس، نور، محمودآباد، آمل، بابلسر، ساری، نکا، بهشهر شرایط حضور در مرحله بازبینی را کسب کردند و همچنین با پایان مرحله نخست داوری آثار ارسالی به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان مازندران ۸ اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه‌یافتند.

آثار این دوره جشنواره در مجتمع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن آمفی‌تئاتر و بلک باکس اجرا شد و آئین اختتامیه عصر یکشنبه برگزار می‌شود. نمایش «یه روزِ دیگه» به نویسندگی نادیا فرجی و کارگردانی احمد خدادی از شهرستان نکا، نمایش «جزیره آبی» به نویسندگی طناز موسویان و کارگردانی مهیار کمانگری از شهرستان آمل، نمایش «خلیل خولی» به نویسندگی شکیلا شایگان و کارگردانی حامد مربوط صادق و رضا غلامی از شهرستان محمودآباد، نمایش «پرواز پرندگان مهاجر» به نویسندگی رسول حق جو و کارگردانی ماهور شیدایی فر از شهرستان ساری از جمله آثار این جشنواره است.

«نمایش تنها خدا حق دارد بیدارم کند» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی مسعود تیر از شهرستان چالوس، نمایش «مرگ با سوراخ اضافه» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین فلاحت پیشه از شهرستان بابلسر، نمایش «صنم» به نویسندگی بهناز دوستی و کارگردانی ارسلان مهدوی از شهرستان ساری و نمایش «سیزیف» به نویسندگی محمد صادق گلچین و کارگردانی علیرضا دور افکن از شهرستان محمود آباد از دیگر آثار جشنواره تئاتر مازندران است.

نگاهی به کمیت و کیفیت آثار نمایشی راه یافته به سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران خلاء های زیادی شامل عدم حضور هنرمندان کارکشته و پیشکسوت و برجسته، آثار نمایشی قوی و تراز فرهنگ و زیست بوم استان و غیره را نمایان می‌کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هنر تئاتر با دست خالی نجات پیدا نمی کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید