آخرین خبر

حوزه فرهنگ عملیات موزاییکی می‌طلبد

به گزارش آوای ایرانیان سومین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در دولت مردمی با حضور سخنگوی دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین استاد حاج حسین یکتا برگزار شد.

سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ در ابتدا با تشریح سیاست‌های کاری با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و ارائه برخی توصیه‌ها گفت: حتماً یکی از کار ویژه‌های مهم ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ایجاد و یا تقویت حلقه‌های میانی در استان هاست تا از طریق آنها بتوان اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی را راهبری کرد.

وی در رابطه با موضوع برنامه ریزی و برنامه پذیری ادارات کل استان‌ها گفت: معتقدم در حوزه فرهنگ باید به صورت موزاییکی و محلی عمل کنیم تا ابتکار را به دست بگیریم، عملیات‌های شابلونی در حوزه فرهنگ که تلاش می‌کند برنامه‌های قالبی را در همه جا یکسان اجرا کند، عمدتاً به نتیجه نخواهد رسید. باید با دقت نظر و ظرافت نسبت به ظرفیت‌ها، نیازها و اقتضائات بومی هر منطقه در حوزه فرهنگ، برنامه ریزی نمود و به تقویت ظرفیت‌های فرهنگی هر استان اهتمام ویژه داشت. همچنین می‌شود به کاریکاتور در خراسان جنوبی، مستند در بوشهر، انیمیشن در لرستان به عنوان نمونه‌هایی از ظرفیت‌های فرهنگی-بومی هر منطقه اشاره داشت.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ با تاکید بر تعامل سازنده و هم افزا کننده با همه ساختارهای مؤثر در مدیریت فرهنگ هر استان گفت: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها باید به ارتباط و تعامل سازنده و مستمر با استاندار و نمایندگان استان خود اهتمام جدی داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر مسئله توجه به کار فرهنگی و کادرسازی در مناطق محروم گفت: از مدیران کل انتظار می‌رود حتماً به کار فرهنگی و مسئله کادرسازی در مناطق محروم اهتمام بورزند و برای آن طراحی و برنامه ریزی‌های دقیقی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تغییر ساختارهای فرهنگی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید زیرساخت‌های انقلابی و پایدار برای آینده بسازد تا خروجی‌های فرهنگی و هنری تراز انقلاب اسلامی، مستمر و به صورت فزاینده رشد داشته باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ در آخر با تاکید بر مسئله مهم تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، گفت: فصل جدیدی از کار و عملیات فرهنگی در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها آغاز شده است. در این فصل تحول محور در حوزه فرهنگ، ادارات کل استان‌ها باید تا آن جا که ممکن است تنور تولیدات فرهنگی را داغ نگه دارند و با طراحی و سیاست گذاری‌های دقیق به کمیت، کیفیت و خروجی‌های مطلوب آن بیافزایند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حوزه فرهنگ عملیات موزاییکی می‌طلبد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید