آخرین خبر

موفقیت هنرمندان نوجوان ایرانی در یک رویداد بین المللی

به گزارش آوای ایرانیان، مسابقات جهانی استعدادهای موسیقی در آمریکا رویدادی بین‌المللی است که برای همه نوازندگان با هر ملیتی و در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود. این مسابقه امسال با موفقیت سه تن از نوجوانانِ ایرانی همراه بود.

رهام عبدالحسینی، برسام اکبری و سلینا شکرآبی نوازندگانی هستند که در بخش ساز پیانو و از ایران در مسابقه استعدادهای موسیقی آمریکا شرکت کردند و هر سه نوازنده موفق به کسب مقام شدند.

رهام عبدالحسینی در معرفی خودش و درباره موفقیتی که کسب کرده گفت: من دوازده ساله هستم و از ۷ سالگی آموزش پیانو را شروع کردم. از ۲ سال پیش زیرنظر محمدرضا اژدری یادگیری پیانو را ادامه دادم و در این مدت قطعات بسیاری برای نواختن یاد گرفتم. من با ضبط قطعه اتود انقلابی شوپن و ارسال به این مسابقه توانستم مقام سوم را کسب کنم. از استاد اژدری و البته پدر و مادرم تشکر می‌کنم که همیشه پشتیبان من بودند.

موفقیت هنرمندان نوجوان ایرانی در یک رویداد بین المللی

برسام اکبری دیگر هنرمند نوجوان شرکت کننده در این رویداد هم درباره نحوه حضورش توضیح داد: من ۱۰ ساله هستم و مدت یک سال است که به صورت ناپیوسته نواختن پیانو را شروع کردم. الان حدود ۶ ماه است که افتخار شاگردی استاد اژدری را دارم. با حمایت و پشتیبانی آقای اژدری بود که طی سه ماه تمرین پیوسته با اجرای آهنگ نسیم یا zepiur در مسابقات جهانیAmerica Music Talent ۲۰۲۳ شرکت کردم و به لطف خدا در رده سنی ۱۰ ساله، موفق به کسب مقام سوم شدم.

سلینا شکرآبی عضو دیگر این گروه هنری هم گفت: من ۹ ساله هستم و از ۶ سالگی شاگرد محمدرضا اژدری در نواختن پیانو شدم و به توصیه وی در این مسابقه شرکت کردم. برای شرکت در بخش نوازندگی پیانو در این مسابقات آهنگ «فریاد» را انتخاب کردم. ۲ ماه برای اجرای این آهنگ تلاش کردم و روزانه ۲ ساعت روی نواختنش وقت گذاشتم. خوشحالم که تونستم رتبه سوم را برای اولین بار در سطح بین‌المللی برای کشورمان کسب کنم.

اتحادیه موسیقیدانان جوان آمریکا، سازمانی غیرانتفاعی است که توسط گروهی از نوازندگان حرفه‌ای، پیانیست‌ها و خوانندگان تاسیس شده است. این اتحادیه مسابقه بین المللی موسیقی را برای همه هنرمندان از همه کشورها برگزار می‌کند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موفقیت هنرمندان نوجوان ایرانی در یک رویداد بین المللی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید