آخرین خبر

پرتره شاعر «دو کاج» از شبکه مستند پخش می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «معلم مهر» به تهیه کنندگی رضا خوشدل راد و کارگردانی مهدی ملک زاده پرترهای از محمدجواد محبت، معلم و شاعر سرشناس کرمانشاهی است که خیلی‌ها او را با شعر «دو کاج» به یاد می‌آورند، داستان دو کاجی که نماد مردی و نامردی در روزگار ما بودند.

محبت در سال ۱۳۲۲ در کرمانشاه متولد شد، پس از گذراندن تحصیلاتش به عنوان معلم در روستاهای قصر شیرین به خدمت مشغول شد؛ اشعار این شاعر خوش ذوق از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۴ در مجلات مختلف چاپ شد. او سال ۱۳۶۲ به گروه مؤلفان کتاب‌های درسی پیوست و آثارش در کتاب‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدایی منتشر شد.

«دو کاج» سروده معروف محمدجواد محبت یکی از درس‌های کتاب فارسی چهارم دبستان بود. این شعر از سال ۱۳۶۳ وارد کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی شد. «دو کاج» مدتی از کتاب درسی چهارم دبستان حذف و سپس با محتوایی دیگر با عنوان «کاجستان» به کتاب فارسی پنجم دبستان اضافه شد. از دیگر آثار این هنرمند می‌توان به «آن سوی چهره زرد خورشید»، «گلوی سبز آواز»، «از مرزهای فریاد» مجموعه شعر «خاطرات سبز»، «قلب را فرصت حضور دهید»، «کوچه باغ آسمان» و.. اشاره کرد.

محمدجواد محبت، سه‌شنبه ۲۳ اسفند در ۷۹ سالگی درگذشت. پرتره این هنرمند امروز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۸ خواهد بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پرتره شاعر «دو کاج» از شبکه مستند پخش می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید