آخرین خبر

«سفره‌خانه» با غذای سبز ایرانی میزبان شماست!/ آشپزی به سبک طباخان

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، الیاسی درباره این مجموعه گفت: «سفره‌خانه» در ۱۲ قسمت حدود ۲۲ دقیقه‌ای به معرفی غذاهای اصیل ایرانی پرداخته است؛ فصل جدید این مجموعه در ۶ استان اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد، هرمزگان، کرمان و شیراز تصویربرداری شده و می‌کوشد تصویری درست از فرهنگ خوراک مردم ایران از دیرباز تا امروز ارائه دهد.

او افزود: در فرهنگ خوراک ما از شمال تا جنوب و از شرق تا غربش، فصل‌به‌فصل، جغرافیای طبیعی و کشاورزی داریم و متناسب با هر فصل نیز غذاهایی بی‌نظیر وجود دارد. مثلاً در فصل بهار در منطقه زاگرس گیاهانی به دست می‌آید که با یک تخم‌مرغ ساده طعم بی‌نظیری درست می‌کند. کوکوی ساده کوهی نمونه این غذاهاست که بسیار هم لذیذ است. ما تلاش کردیم تا این تنوع غذایی را در مستند سفره‌خانه به تصویر بکشیم.

الیاسی گفت: این مستند در لوکیشن‌های محلی تصویربرداری شده و سرآشپزهای ما زنانی هستند که آشپزی را از طبیعت و طباخان متقدم یعنی مادر و مادربزرگ‌هایشان یاد گرفتند و حافظ فرهنگ غذایی ایران هستند.

این تهیه‌کننده افزود: برای ساخت این مجموعه مستند تحقیقات میدانی انجام شده و از منابع پژوهشی معتبری از کتاب «آشپزی دوره صفوی» استاد ایرج افشار گرفته تا «مستطاب آشپزی» نجف دریابندری و مجموعه رساله‌های به جا مانده از دوران قاجار استفاده کردیم.

این تهیه‌کننده و کارگردان گفت: فصل دوم «سفره‌خانه» از شنبه ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و از شنبه تا پنجشنبه پخش می‌شود، تکرار این مجموعه هم روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ خواهد بود

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«سفره‌خانه» با غذای سبز ایرانی میزبان شماست!/ آشپزی به سبک طباخان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید