آخرین خبر

تبریک کانون نمایشنامه نویسان به ساناز طوسی برای دریافت پولیتزر

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی کانون، در پیامی کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران به ساناز طوسی برای دریافت جایزه‌ پولیتزر نمایشنامه‌نویسی ۲۰۲۳ تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

«نمایشنامه‌نویسان همواره جان‌های آگاهِ ملت‌ها و سرزمین‌ها بوده‌اند. آنان در تمامی ادوار با تهدیدها و سانسورها مبارزه کرده‌اند تا جهل و خرافات بر افکار مستولی نشود.

گفتگو (دیالوگ) سلاح آنان برای زدودن خطابه و تک‌صدایی شدن جوامع بوده و هست. بسیار خوشحالیم که جایزه‌ ارزشمند پولیتزر نمایشنامه‌نویسی در سال ۲۰۲۳ به هم‌وطنِ هنرمند سرکار خانم ساناز طوسی تعلق گرفته است. برای ایشان و همه‌ نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران و جهان آرزوی روزهایی باشکوه همراه با کار و امنیت داریم.»

بنیاد پولیتزر روز دوشنبه ۸ مه برابر با ۱۸ اردیبهشت برندگان سال ۲۰۲۳ خود را در زمینه‌های مختلف هنری،‌ فرهنگی و ادبی اعلام کرد که در بخش درام ساناز طوسی برای نمایشنامه «انگلیسی» برنده جایزه پولیتزر شد. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز فرهنگی آمریکا محسوب می‌شود و پیش از این به نمایشنامه‌نویسان سرشناسی همچون آرتور میلر، تنسی ویلیامز و دیوید ممت رسیده بود.

نمایشنامه تک‌پرده‌ای «انگلیسی» که در سال ۲۰۰۸ در حوالی تهران می‌گذرد، زندگی چهار جوان ایرانی را به تصویر می‌کشد که برای آزمون زبان انگلیسی تافل آماده می‌شوند. این نمایشنامه نشان می‌دهد که جدایی از خانواده و محدودیت‌های سفر چطور جوانان را مجبور به یادگیری یک زبان جدید می‌کند و چگونه هویت آن‌ها را دستخوش تغییر می‌سازد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تبریک کانون نمایشنامه نویسان به ساناز طوسی برای دریافت پولیتزر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید