آخرین خبر

آغاز ماراتن جشنواره کن از فردا

به گزارش آوای ایرانیان هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن که می‌توان آن را مهم‌ترین جشن سالانه سینمای جهان دانست، از ۱۶ تا ۲۷ می (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و میزبان چهره‌های مهم سینمایی است که برای رونمایی از جدیدترین آثارشان به کن خواهند آمد.

در فاصله یک روز به آغاز این رویداد سینمایی، دانستی‌های مهم از این دوره از جشنواره کن را مرور می‌کنیم:

کن که چند سالی است از تصویر چهره‌های تاثیرگذار و سرشناس سینمایی روی پوستر رسمی خود استفاده می‌کند امسال با تصویری از «کاترین دنوو» نماد سینمای فرانسه به استقبال دوره هفتاد و ششم خود می‌رود.

این پوستر با عکس سیاه و سفید، «کاترین دنوو» را در فیلم «تپش قلب» به کارگردانی «آلن کاوالیه» محصول ۱۹۶۸ به تصویر می‌کشد. کن این چهره سینمایی را به عنوان تجسم سینما و شخصیتی تسلیم‌ناپذیر توصیف کرده که حتی اگر زمانه با او ساز مخالفی می‌زد، همچنان در باورهایش راسخ است. دونو در فیلم‌های فیلمسازان مطرحی از جمله «ژاک دمی»، «آنیس واردا»، «لوئیس بونوئل»، «فرانسوا تروفو»، «مانوئل دو اولیویرا» و … بازی کرده است.

«جانی دپ» در افتتاحیه

جشنواره کن با نمایش فیلم «ژان دو باری» ساخته «مایوین» با بازی «جانی دپ» افتتاح خواهد شد. «جانی دپ» پس از حواشی پیرامون دعوای حقوقی با همسر سابقش «امبر هرد» که حضور او را در سینما کمرنگ کرده بود حالا با حضور در فیلم افتتاحیه جشنواره کن، بازگشت شکوهمندی به عرصه بازیگری دارد.

در این درام تاریخی دپ در نقش پادشاه لوئی پانزدهم بازی می کند و «مایوین» در نقش اصلی «ژان دو باری» در کنار «بنجامین لاورنه»، «ملویل پوپو»، «پیر ریچارد»، «پاسکال گرگوری» و «ایندیا هیر» نقش‌آفرینی کرده و داستان فیلم درباره رابطه پرفراز و نشیب لویی پانزدهم با همسرش ژان دو باری است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آغاز ماراتن جشنواره کن از فردا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید