آخرین خبر

«سوران» نمونه‌ای از سریال‌سازی با ادبیات غنی است/اتفاق خوب اقتباس

به گزارش آوای ایرانیان محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جریان ساخت سریال «سوران» که تولید مرکز سریال سوره است، قرار گرفت‌.

وی در هنگام بازدید از غرفه انتشارات سوره مهر، از معرفی این سریال در نمایشگاه کتاب تهران که بزودی روی آنتن رسانه ملی می‌رود، استقبال و اقتباس از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب را اتفاقی مثبت قلمداد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز امیدواری از استقبال مخاطبان هنگام پخش سریال از آن، بیان کرد: مساله اقتباس، مساله مهمی است که نیاز به اهتمام ویژه دارد. الحمدلله سازمان سینمایی سوره بحث اقتباس را در دوره جدید مدیریت خود به جد دنبال می‌کند که از نمونه‌های موفق آن می‌توان به تله تئاتر «کاتب اعظم» اشاره کرد. همچنین فیلم سینمایی «هِناس» که برگرفته از زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد بود، هنگام اکران با استقبال مخاطبان مواجه شد.

وی عنوان کرد: ساخت سریال با بهره‌گیری از ادبیات غنی انقلاب اسلامی و به ویژه تاریخ مبارزات مرزنشین‌های ما، موضوع مهمی است که تحقق آن در نمونه «سوران»، همان نیروی جوانی است که از آن سخن می‌گوئیم.

نشست تخصصی بررسی اقتباس از کتاب در محل کوشک کتاب نمایشگاه، نشانِ کتاب با نمایی از سکانس‌های مختلف اثر، بروشور معرفی «سوران» و کارت پستال معرفی شخصیت‌های اصلی همراه با دیالوگ‌های مختلف از زبان آن‌ها در معرفی قصه، از جمله برنامه‌های طراحی شده برای معرفی سریال «سوران» برای مخاطبان کتاب است.

سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده، نویسندگی عباس ریاحی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده با موضوع مبارزات مردم کُرد در اواخر دهه پنجاه، اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» به قلم کیانوش گلزارراغب است. تصویربرداری این سریال محصول مرکز سریال سوره، پس از هفت‌ماه تولید، به تازگی به پایان رسیده و قرار است تابستان امسال روی آنتن رسانه ملی برود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«سوران» نمونه‌ای از سریال‌سازی با ادبیات غنی است/اتفاق خوب اقتباس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید