آخرین خبر

برگزیده جشنواره تئاتر رضوی در تماشاخانه مهر روی صحنه می‌رود

به گزارش آوای ایرانیان نمایش«آهو» به نویسندگی و کارگردانی علی برجی که در شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی توانست در چند بخش حائز رتبه شود این روزها برای اجرا در تماشاخانه مهر حوزه هنری آماده می‌شود.

«آهو» نمایشی تاریخی بر اساس طرحی از سیروس همتی است که اتفاقات رخ داده برای امام رضا (ع) از مدینه به مرو را روایت می‌کند.

در خلاصه داستان این نمایش که خرداد و تیر ۱۴۰۲ روی صحنه خواهد رفت، آمده است: «امام رضا (ع) در مسیر حرکت خود از مدینه تا مرو در خاک ایران از روستاهای زیادی می‌گذرد و روز به روز بر پیروان آن حضرت افزوده می‌شود. مأمون برای کاهش محبوبیت حضرت مأمورانی را می‌فرستد تا با نقشه ‌و فریب محبوبیت و کمالات امام (ع) را زیر سوال ببرند و ایشان را به تمسخر بگیرند. در یکی از این روستاها اتفاق عجیبی با ورود امام (ع) شکل می گیرد … .»

این نمایش در شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی توانست تقدیر کارگردانی، جایزه بازیگری دوم مرد، تقدیر بازیگری زن و تقدیر موسیقی را کسب کند.

نمایش«آهو» با ایفای نقش بازیگرانی همچون سعید بحرالعلومی، عباس بهمنش، مهدی نوری و مریم سامانی پور روی صحنه خواهد رفت. دیگر بازیگران این نمایش را نیز سوگند افشاری، مسعود بابایی، فرزانه سلامی، سپیده صادقی، سارا طلایی، آتنا قناعتی فلاح، زهره محمودی و میثم عبدی تشکیل می‌دهند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به دستیار کارگردان و طراح صحنه: سامان مهامی، مدیر صحنه : مسعود بابایی، مجری طرح: میثم عباسی، دستیار صحنه: امیر روزبهانی، منشی صحنه: پریسا هاشمی، طراح گریم: لیلا یوسفی‌راد، طراح لباس: ایسان برجی، سرپرست گروه موسیقی: آرش قبادیان، نوازندگان: محمود غفرانی، محسن غفرانی، طراح پوستر و بروشور: امیر حسین فولادساز و طراح نور: علی برجی اشاره کرد.

نمایش«آهو» به کارگردانی و نویسندگی علی برجی از ۲۴ خرداد هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه مهر به نشانی تقاطع خیابان حافظ و سمیه روی صحنه خواهد رفت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزیده جشنواره تئاتر رضوی در تماشاخانه مهر روی صحنه می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید