آخرین خبر

«مجسمه‌های گمنام» در خانه هنرمندان ایران

به گزارش آوای ایرانیان برپایی دو نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان ایران تمدید شد و دومین مجموعه عکس از پروژه ناعکاسی با عکس‌های نگین پزنده و غزل فلاح‌مهر با عنوان «مجسمه‌های گمنام»، عصر روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

 در بخشی از توضیح پروژه ناعکاسی آمده است: «در [نا]عکاسی اصالت نه با عکس است و نه با تسلط بر امر عکاسانه؛ بلکه اصالت با فرآیند تولید اثر هنری و شخصیت هنرمند است. [نا]عکاسی نه با هستی، که با امر شدن سر و کار دارد در نتیجه سراسر تردید است. این تردید به [نا]عکاسی و همه امور مرتبط با آن خاصیتی ابطال‌پذیر می‌دهد و آن را در طول زمان تجدیدپذیر می‌کند، همانند رودی که هیچ‌گاه نمی‌توان در آن دو بار شنا کرد.»

«مجسمه‌های گمنام»، مجموعه آثار نگین پزنده و غزل فلاح‌مهر به‌عنوان دومین نمایشگاه از پروژه ناعکاسی روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۱۶ در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است: «نمی‌دانیم چه تعبیری برایشان مناسب‌تر است؛ بگوییم مجسمه‌های رها شده یا فراموش شده، بپرسیم مجسمه‌هایی از ناکجا برای کجا؟ هرچه بگوییم و بپرسیم اهمیتی نخواهد داشت، آن‌ها خوانده خواهند شد: آثار هنری برآمده از برپایی نُه دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی در شهر تهران‌.

دقیقاً نمی‌دانیم در چه برهه زمانی مشخص، مسئله مجسمه‌های سمپوزیوم یقه‌مان را گرفت و تا اکنون رها نکرد. اما می‌دانیم که از آن‌ها عکس گرفتیم، آمدیم، حرف زدیم، به عنوان دانش‌آموخته‌های مجسمه‌سازی متعجب شدیم و ابعاد ناگشوده‌ای گشوده شد و تصمیم گرفتیم با مسئله از بیخ و بن کشتی بگیریم.»

نمایشگاه عکس «مجسمه‌های گمنام» تا دوم مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان است.

خانه هنرمندان ایران پروژه ناعکاسی را با همکاری گالری ریشه و کالکتیو متافور اجرا می‌کند.

همچنین برپایی نمایشگاه‌های «سطل آشغال» و «روایت سهمگین ترانه حوا» به مدت یک هفته تمدید شد.

بر این اساس نمایشگاه نقاشی‌های جواد قنبرپور با عنوان «سطل آشغال» در گالری زمستان و نمایشگاه عکس‌های خوشه شایان با عنوان «روایت سهمگین ترانه حوا» در گالری بهار تا ۱۹ تیرماه میزبان علاقمندان خواهد بود.

لازم به ذکر است خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مجسمه‌های گمنام» در خانه هنرمندان ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید