آخرین خبر

پسری که می‌خواهد پولدار شود/ پدر ۲ فرزندش را نمی‌شناسد!

به گزارش آئووای ایرانیان رمان «شرق بهشت» از آثار درخشان جان استاین بک نویسنده آمریکایی برنده جایزه نوبل است که زندگی پیچیده ۲ خانواده را روایت می‌کند. اقتباسی سینمایی از این رمان در سال ۱۹۵۵ با کارگردانی الیا کازان و بازی جیمز دین ساخته و پخش شد.

در میانه دهه ۹۰ نیز در پروژه «از رمان تا نمایش» رادیو اقتباسی قابل توجه از این رمان انجام و با کارگردانی ایوب آقاخانی هنرمند شناخته شده رادیو و تئاتر در قالب نمایش رادیویی تولید و پخش شد.

چنین رویکردی به ادبیات غرب و اقتباسی چنین وفادارانه از «شرق بهشت»، وامدار سنت دیرین نمایش‌های رادیویی یعنی پیوند مخاطب با نگین‌های ادبیات جهان بود.

مریم نشیبا چهره با سابقه رادیو به عنوان گوینده نمایش رادیویی «شرق بهشت» و آرش پارساخو به‌عنوان سردبیر این مجموعه حضور دارد.

محمدرضا قربانی نیز تنظیم این اثر را برای رادیو انجام داده است.

هنرمندان پنجمین قسمت نمایش رادیویی «شرق بهشت» به ترتیب ایفای نقش عبارتند از: ایوب آقاخانی، مهرداد عشقیان، احمد گنجی، مهرداد مهماندوست، رویا فلاحی، محسن بهرامی، بهرام سروری‌نژاد.

افکتور: نرگس موسی‌پور، صدابردار: علی حاجی‌نوروزی، تهیه‌کننده: محمد مهاجر، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در این قسمت با مدت زمان ۲۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه، کارل در کلوپ دستگیر شد و دلیل‌اش را بی‌قراری شبانه خود بیان کرد. آدام از این موضوع ناراحت است و به این مرحله رسیده که پسران خودش را نمی‌شناسد. آدام به کارل درباره گذشته خود می‌گوید. پدر و پسر به گفتگو می‌پردازند. کارل به پدرش می‌گوید که تصمیم دارد بعد از تمام شدن دوران مدرسه تمایل دارد در مزرعه کار کند تا درآمد داشته باشد.

کارل به پدر خود می‌گوید که از شرایط مادر خود باخبر است. آدام از کارل می‌خواهد که چیزی درباره مادر به برادرش آرون نگوید و کارل هم این پیشنهاد را می‌پذیرد زیرا آرون که قصد این را دارد هم به دانشگاه برود و هم کشیش شود، تحمل پذیرفتن موضوع مادر خود را ندارد.

کارل به آرون می‌گوید که قصد دارد تا کار کند و خرج دانشگاه او را تأمین کند.

کارل به پدر خود می‌گوید که قصد دارد سری به مزرعه بدهد و پدر موافقت می‌کند اما لی خدمتکار چینی خانواده به کارل مشکوک است و وقتی از او پیگیر می‌شود که چه چیزی در سر دارد، کارل پاسخ شفافی نمی‌دهد. لی به کارل پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند ۵ هزار دلار پول به او بدهد.

ویل و تام همیلتون ۲ پسر ساموئل همیلتون هستند. کارل پیش ویل می‌رود که در کار معاملات خودرو است. ویل به کارل می‌گوید که از طریق کشاورزی نمی‌توان پولی درآورد ولی کارل می‌گوید که قصدش پولدار شدن است و … .

با هم پنجمین قسمت نمایش رادیویی «شرق بهشت» را با هم بشنویم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پسری که می‌خواهد پولدار شود/ پدر ۲ فرزندش را نمی‌شناسد!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید