آخرین خبر

کارگاه نقد کانون ملی منتقدان تئاتر ایران گواهی پایان‌دوره می‌دهد

به گزارش آوای ایرانیان مهدی نصیری (رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران) اعلام کرد: با مکاتباتی که با هیات رئیسه کانون بین‌المللی منتقدان انجام داده‌ایم و در صورت موافقت کمیته‌ی سمینارها و کارگاه‌های آموزشی کانون جهانی، گواهی پایان‌دوره‌ی کارگاه سه دوره‌ای نقد تئاتر به‌صورت بین‌المللی و از طرف کانون جهانی به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

وی افزود: کارگاه آموزشی سه دوره‌ای نقد تئاتر با هدف گسترش فضای نقد تئاتر و آموزش منتقدان جوان و در راستای سرفصل فعالیت‌های این کانون از مهرماه سال گذشته آغار شده و سومین دوره آن از سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر آغاز خواهد شد.

مهدی نصیری درباره‌ی شکل برگزاری کارگاه گفت: این کارگاه آموزشی با حضور مدرسانی از اعضای بین‌المللی کانون ملی منتقدان ایران (نصرالله قادری و مهرداد رایانی‌مخصوص) و دو عضو بین‌المللی کانون جهانی از کشورهای صربستان و چک برگزار می‌شود و در طول سه دوره علاوه بر سرفصل‌های آموزشی از مبانی تا اصول نقد هنرجویان با شیوه‌های عملی و کاربردی نقد ژورنالیستی و آکادمیک هم آشنا خواهند شد.

رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران اضافه کرد: در طول برگزاری کارگاه آموزشی تلاش کرده‌ایم علاوه بر موارد آموزشی که در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد، آن‌ها وارد حوزه عملی هم بشوند. به‌همین دلیل اعضا باتجربه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران راهنمایی و اصلاح نقدهای مکتوب نوشته شده هنرجویان را در طول سه دوره برعهده گرفته‌اند و تعدادی از نقدهای هنرجویان به‌عنوان نقد مهمان در سایت کانون منتشر شده است.

مهدی نصیری در پایان گفت: در پایان سه دوره، آن‌دسته از هنرجویانی که در هر سه دوره کارگاه آموزشی شرکت کرده باشند گواهی پایان دوره دریافت می‌کنند و با مکاتباتی که از هفته گذشته با هیات رئیسه کانون جهانی منتقدان تئاتر داشته‌ایم امیدواریم که این گواهی به‌صورت مستقیم و از دفتر سمینارها و کارگاه‌های آموزشی از فرانسه صادر شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کارگاه نقد کانون ملی منتقدان تئاتر ایران گواهی پایان‌دوره می‌دهد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید