آخرین خبر

«امت قرآن» در واکنش به بی‌حرمتی به قرآن کریم خلق شد

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه «نقش شیدایی» با نمایش آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای، نقاشی‌خط و نگارگری در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد. در بخش جنبی این نمایشگاه و در محکومیت توهین صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم، یک اثر نقاشی رنگ روغن تحت عنوان امت قرآن که توسط مصطفی دارابی طی سه روز برپایی کارگاه نقاشی اثری خلق شده، رونمایی و در معرض نمایش قرار گرفت.

مصطفی دارابی درباره آثار این نمایشگاه گفت: اولین مرتبه که یک اثر هنری توجه مرا جلب کرد، «عصر عاشورای استاد محمود فرشچیان» در موزه آستان قدس رضوی بود که پیچش‌های ماهرانه این اثر و فرم و حالاتی که در آن بود همواره مرا به وجد می‌آورد. علاقه به نقاشی و تمایلات شخصی به نقاشی آئینی سبب شد تا پس از سپری کردن دوره‌های مربوط به علم نقاشی اعم از طراحی طبیعت بی جان، اشکال و اجسام و … سعی بر این داشته باشم تا تابلوهایی با محتوی آئینی ایجاد کنم.

به گفته وی، با توجه به تجربه‌ای که در این عرصه دارم، مخاطب نسبت به نقاشی‌هایی با تکنیک رنگ و روغن و سبک رئالیستی ارتباط قوی‌تری نسبت به سایر تکنیک‌ها برقرار می‌کند، به همین دلیل همواره مطالعه این مباحث در اولویت اول بوده و سعی بر این است که نقاشی‌هایی با سبک رئال و تکنیک رنگ و روغن ایجاد کنم. اغلب آثاری هم که در دنیا از گذشته باقی مانده و در موزه‌های سطح بالای هنری جهان موجود است رنگ و روغن است چون هم ماندگار است هم بسیار انعطاف پذیر.

دارابی همچنین گفت: قرآن یک کتاب آسمانی است و میلیون‌ها نفر در دنیا نسبت به این مسئله عشق می روزند. با مشاهده اهانت به این کتاب آسمانی به بهانه آزادی بیان بی توجهی به حقوق غریب به دو میلیارد انسان نه تنها آزادی بیان نیست بلکه تهدیدی برای صلح جهانی است. چ به عنوان یک هنرجوی مسلمان، نسبت به این اهانت باید از سوی تمامی هنرمندان دغدغه هنر کاری انجام دهند و این بود که تابلو «امت قرآن» خلق شد.

وی در مورد این اثر توضیح داد: در این اثر از همان قرآنی استفاده شده که هتک حرمت شده بود و امیدوارم نسبت به این قسم مسائل که امنیت روانی طیف عظیمی از مردم جهان را به مخاطره می‌اندازد، توسط نهادهای بین المللی مربوطه توجه شود و قوانینی وضع شود تا از بروز چنین حوادث غیرانسانی و اخلاقی جلوگیری کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«امت قرآن» در واکنش به بی‌حرمتی به قرآن کریم خلق شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید