آخرین خبر

بذر امید بکارید و آگاهی بدهید

به گزارش آوای ایرانیان رئیس سازمان سینمایی در آستانه این روز نوشته است: «ن والقم و ما یسطرون» به نام خداوندی که به قلم سوگند خورد و به یاد شهید سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم که ثبت واقعیت را با عشق و حماسه پیوند زد و به ما آموخت مبارزه برای احقاق حق را پایانی نیست.

در دنیای امروز، که جنگ روایت‌ها، ناراستی را راستی و غیرواقعیت را واقعیت ‌می‌نماید، نقش اهالی رسانه بیش از گذشته نمایان است.

دست مریزاد می‌گویم به همه آنان که در سپهر رسانه تنفس می‌کنند، به آنان که تصویر زنان و مردان این سرزمین را آنگونه که هست، پرغرور و با عزت ثبت میکنند و به همه آنان که پیشتازان و سربازان جنگ روایت‌ها و جنگ های شناختی هستند خسته نباشید گفته و آرزو می کنم با انگیزه و پرتوان در این مسیر پیش بروند.

جامعه ما همواره شاهد رویش و رشد خبرنگاران انقلابی، متعهد، شجاع بوده، همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند پرسش و مطالبه گری و نقد، بخشی از فرهنگ جاری امروز ماست و هیچ مسئول و مدیری از نقد و پرسش رسانه‌ها مصون نیست.

به عنوان عضوی از جامعه بزرگ سینمای ایران مراتب قدردانی خود را از فعالان حوزه رسانه ها به ویژه رسانه های سینمایی که همواره حامی و همراه فرهنگ و هنر و سینمای ایران اسلامی‌مان  هستند، ابراز داشته و به همه کسانی که در مواجهه با تروریسم رسانه ای و در کارزار جنگ‌های ترکیبی و شناختی دشمنان انقلاب اسلامی پای عزت و منافع ملی این سرزمین ایستاده‌اند خسته نباشید می‌گویم.

نقش رسانه‌ها در افق تحول سینما هم قابل انکار نیست.‎ جایگاه آن‌ها، در روشنگری و تبیین ضرورت‌ها و الزامات برای پاشیدن بذر امید، برای ایجاد فرصت‌های تازه، اعتلای مفاهیم و محتوا، رشد سلایق عمومی جامعه، رونق اقتصاد سینما، و جهت‌دهی به سمت افق نیازهای اساسی سینمای امروز متناظر به جهش‌های تکنولوژیکی در حوزه تصویر، متاورس، هوش مصنوعی و در یک کلید واژه در «آینده پژوهی هدفمند سینما» مهم و راهبردی است.

سینمای ما، در افق جدید، پس از عبور از پیامدهای دوران کرونا و پس از آن، در سیر تحولات اجتماعی و رشد مناسبات صنعتی به پوست‌اندازی، اندیشه‌ورزی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی، مخاطب‌سازی، تجاری سازی برای حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی نیازمند است و برای تحقق سریع‌تر این اهداف و عبور از چالش‌ها و حواشی بیهوده و هزینه‌زا به مشارکت و هم‌افزایی رسانه‌ها و اصحاب نقد و تحلیل نیاز داریم.»

محمد خزاعی

رئیس سازمان سینمایی کشور

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بذر امید بکارید و آگاهی بدهید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید