آخرین خبر

پالایش و مسدودسازی پلتفرم‌ها صاحب مرجع می‌شود/ تدوین سند بالادستی

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس صداوسیما، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با اشاره به جلسه ۱۶ مرداد این کمیسیون اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، مرکز ملی فضای مجازی مکلف شده است که برای نظم‌بخشی به فضای مجازی خصوصاً پلتفرم‌ها و سکوها، سند جامعی را تنظیم و آن را در شورای عالی فضای مجازی تصویب کند.

وی افزود: بر این اساس همه دستگاه‌ها و بخش‌های حاکمیت نسبت به این سند ملزم خواهند بود ولی در مواردی که قوانین بالادستی یا سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را داریم، این موضوعات لحاظ می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه، از جمله این موارد می‌توان به وظایف و اختیارات صدا و سیما و ساترا اشاره کرد، گفت: در واقع سند جامع مذکور بر اساس سیاست‌های ابلاغی و اسناد بالادستی تنظیم خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکید شده بعد از تصویب سند جامع، تنها مرجعی که می‌تواند نسبت به پالایش و مسدودسازی پلتفرم‌ها اقدام کند بر مبنای همین سند است و این مسئله، برای فعالان فضای مجازی ایجاد امنیت خاطر می‌کند.

کمیسیون تلفیق بررسی برنامه هفتم توسعه روز گذشته با هدف ایجاد امنیت برای فعالان اقتصاد دیجیتال مرکز ملی فضای مجازی را مکلف به تدوین سند جامعی برای راهبری، پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی کرد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پالایش و مسدودسازی پلتفرم‌ها صاحب مرجع می‌شود/ تدوین سند بالادستی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید