آخرین خبر

برگزاری نشست هم‌اندیشی شورای سیاستگذاری و داوران جشنواره جوانان

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، نشست هم‌اندیشی اعضای شورای سیاستگذاری و استادان کارگاه‌های سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران برای نخستین بار، با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره سی‌ام، مینا صدری دبیر و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، بهمن عبدی داور و استاد کارگاه کاریکاتور، نادر قشقایی داور و استاد کارگاه مجسمه‌سازی، جعفر واحدی دبیر اجرایی و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، محمد زرویی نصرآباد مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، مهران هوشیار عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، حسین عصمتی مشاور دبیر جشنواره، شعیب حسینی‌مقدم عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، صابر شیخ‌رضایی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، داور و استاد کارگاه طراحی گرافیک، سید شهاب الدین واجدی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و داور بخش عکاسی، زینب شاهی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، داور و استاد کارگاه نگارگری، بامداد رضوانیان داور و استاد کارگاه نقاشی، احدالله شکری‌پور داور و استاد کارگاه سفال و سرامیک، مهدی طاهری داور و استاد کارگاه عکاسی و الهام سلطان‌محمدی داور و استاد کارگاه طراحی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در این نشست، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در سخنانی بیان کرد: در جلسه قبلی شورای سیاستگذاری جشنواره سی‌ام، مطالبی در حوزه سیاستگذاری این دوره از جشنواره مطرح و سیاست‌هایی پیشنهاد شد. بر این اساس، پیاده‌سازی این سیاست‌ها در فصای کارگاه‌ها رقم می‌خورد و استادان کارگاه‌ها به مثابه بازوان اجرایی شورای سیاستگذاری هستند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی این‌چنینی باعث می‌شود که کل منسجم‌تری را شکل دهیم، رویکردهایمان را به هم نزدیک‌تر کنیم، شناخت و معارفه بهتری نسبت به همدیگر داشته باشیم و در نهایت، با اشراف و همدلی بیشتری بیشتری وارد عرصه اجرا شویم.

خراسانی‌زاده ضمن قدردانی از تلاش‌های مینا صدری، دبیر سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، گفت: خانم صدری به عنوان نخستین بانویی که دبیری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را برعهده گرفتند، با هوشمندی و درایت بسیار خوب‌شان امور جشنواره را پیش بردند. من در جلسه داوری بخش مجسمه حضور یافتم و از نزدیک، شاهد دقت نظر ویژه ایشان و داوران محترم در ارزیابی آثار هنرجویان بودم.

رئیس شورای سیاستگذاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، عنوان کرد: در این دوره از جشنواره، چهار رویکرد را مدنظر قرار داده‌ایم که می‌تواند دریچه تازه‌ای برای ایجاد حال و هوای خوبِ جوانان و نوجوانان عزیزمان باشد. رویکرد اول، این است که برای نخستین بار، دبیریِ این رویداد به یک بانوی هنرمند و توانا واگذار شده است. سرکار خانم صدری به لحاظ علمی، دانشیار دانشگاه تهران در رشته مجسمه‌سازی و از حیث عملی نیز نگارگر، نقاش و مجسمه‌ساز هستند و تجربه تربیت هنرجویان بسیاری را در کارنامه خود دارند.

 

وی افزود: رویکرد دوم، به تفکیک حوزه نوجوان و جوان بازمی‌گردد که در این دوره برای نخستین بار به اجرا درآمده است. از آنجا که این روزها بیگانگان تلاش بسیاری می‌کنند تا نوجوانان ما را از هویت ملی خود و داشته‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیری که ما در ایران اسلامی داریم، دور نگه دارند و ذهن آنها را مورد هجمه قرار دهند، تصمیم گرفتیم در جشنواره سی‌ام، بخش مجزایی را برای نوجوانان عزیزمان درنظر بگیریم و برای آنها برنامه‌های ویژه‌ای طراحی کنیم.

 

مدیرکل هنرهای تجسمی یادآور شد: رویکرد سوم جشنواره سی‌ام، شعار «ایران دوست‌داشتنی» است که مبتنی بر هویت ملی ما انتخاب شده است. «ایران دوست‌داشتنی» همان نقطه اشتراکی است که همه ایرانی‌ها به آن می‌بالند. اینکه به طور خاص روی این مفهوم، تأکید، تمرکز و خلق اثر داشته باشیم و جهت‌دهی رویداد سی‌ام را به این سو سوق دهیم، اتفاق ویژه دیگری است که در این دوره از جشنواره شاهد هستیم.

 

رئیس شورای سیاستگذاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، یادآور شد: چهارمین رویکرد، این است که جشنواره سی‌ام در استان کردستان برپا می‌شود که به تعبیر مقام معظم رهبری، استانی فرهنگی است. ریشه‌های بسیار دیرین فرهنگ ایران در کردستان جای دارد و کردها همواره به ایرانی بودن خود افتخار کرده‌اند. با توجه به اینکه برخی تلاش می‌کنند تصویر دیگری از کردستان ارائه دهند، برپایی جشنواره در این استان و حضور استادان و هنرمندان در چنین اقلیم سرسبزی، می‌تواند روایت متفاوتی را از زیبایی‌ها، فرهنگ و هنر استان کردستان به آحاد مردم ایران ارائه دهد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری نشست هم‌اندیشی شورای سیاستگذاری و داوران جشنواره جوانان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید