آخرین خبر

برگزاری کنسرت آیینی در بوستان آب و آتش

به گزارش آوای ایرانیان قرار است که در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و۳ شهریور ماه) در بوستان آب و آتش تعزیه بانوان، نمایش تک پرسوناژ، نمایش فرم و یک پروژه موسیقی به نام«وداع» برگزار شود.

برگزاری کنسرت «وداع» توسط شهرداری تهران درحالی است که این عنوان یادآور کنسرت‌های «وداع» حسام‌الدین سراج است. کنسرت‌هایی که نزدیک به یک دهه از سال ۸۹ البته با وقفه‌هایی برگزار شد. از طرفی آلبوم «وداع» با صدای حسام‌الدین سراج هم در قالب دو مجموعه «وداع ۱» و «وداع ۲» بر اساس اشعار عثمان سامانی با آهنگسازی سید محمد میرزمانی و ترانه‌سرایی غلامرضا کافی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در تابستان ۸۴ تولید شده است.

بر اساس این گزارش،‌ روز پنجشنبه (دوم شهریورماه) ویژه برنامه محرمی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از ساعت ۲۰ با اجرای سنج و دمام زنی شروع می‌شود و با ویژه برنامه‌های نمایشی گروه «شهر آشوب» نمایش تک پرسوناژه حنیف مظفری، اجرای ناشنوایان گروه «آوای دستان الهام»، تعزیه بانوان گروه «حنانه» و برنامه‌های متنوع دیگر همراه است.

روز جمعه (سوم شهریورماه) نیز پروژه موسیقایی «وداع» توسط حسام آرین خواننده و نوازنده و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی اجرا می‌شود. این پروژه موسیقایی در قالب یک کنسرت روایی به صحنه می‌رود که محتوای آن متمرکز بر واقعه عاشورا و وداع با پنج شخصیت بزرگ و ارجمند این واقعه است. آنچه برای این پروژه موسیقایی تعریف شده، اجرای یک کنسرت روایی با حضور یک ارکستر مجلسی مشتمل بر سازهای زهی و ارکسترال است.

علاقمندان برای حضور در ویژه برنامه‌ محرمی روایت‌های سوگ می‌توانند از ساعت ۲۰ به بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، بعد از چهارراه جهان کودک، خیابان شهیدی، بوستان آب و آتش مراجعه کنند. شرکت در این برنامه‌ها برای عموم آزاد و رایگان است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری کنسرت آیینی در بوستان آب و آتش”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید