آخرین خبر

ساخت مستندی درباره یک هنرمند نابینا/ چالش یک امید

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، آرتان فتح‌الهی درباره ساخت مستند جدیدش گفت: مشغول تحقیق و پژوهش برای ساخت مستندی درباره مرد هنرمند نابینایی هستم که ۴۰ سال است بینایی‌اش را از دست داده و احتمال اینکه یکی از چشم‌هایش بینایی‌اش را دوباره به دست آورد، زیاد است و این موضوع باعث تغییراتی در زندگی او می‌شود. موضوع دیگری که دغدغه ساختش را دارم، مستندی درباره تاریخچه نمایش در شهرستان پاوه است که این مستند به چگونگی شکل گیری نمایش تا امروز می‌پردازد.

فتح‌الهی درباره مستند «چرا من کولبرم؟» که سال گذشته در جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت، توضیح داد: این مستند درباره لمس زندگی در موقعیت کولبری است، برای درک موقعیت آن‌ها باید در شرایط آن افراد قرار بگیریم و سختی‌ها و ترس‌هایشان را لمس کنیم. در مستند «چرا من کولبرم؟» تلاش شده است که دوربین در موقعیت‌های مختلف همراه با کارگردان به عنوان عضوی از کاروان در مسیر کولبری باشد و بدون گزینش، موقعیت‌ها را به تصویر بکشد. یعنی ما قضاوتی نکردیم و سعی کردیم مخاطب را به آگاهی برسانیم که خودش قضاوت و نتیجه گیری کند.

وی عنوان کرد: مستند «چرا من کولبرم؟» برشی از زندگی کولبران جوان منطقه اورامانات است که برای نان، جان‌شان را به خطر می‌اندازند. کولبرانی که از بی تدبیری یا بدتدبیری در چنین موقعیت گرفتار شده‌اند و امیدوارم که در آینده برای این قشر چاره‌ای اندیشیده شود.

مستند «چرا من کولبرم؟» تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و عوامل آن عبارتند از نویسنده، تدوینگر، تهیه‌کننده و کارگردان: آرتان فتح‌الهی، مشاور کارگردان: مرتضی پایه‌شناس، صدابردار: سودابه فتحی، دستیار کارگردان: سینا ولدبیگی، تصویربرداران: آرتان فتح‌الهی، آراد فتحی، دستیار تصویربرداری: سیامک امیرخانی.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ساخت مستندی درباره یک هنرمند نابینا/ چالش یک امید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید