آخرین خبر

ذوالجناح واقعه کربلا را روایت کرد/ تدارک کمیک موشن «شیهه آسمانی»

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی گروه هنر پویا، «شیهه آسمانی» در گروه هنر پویا به تهیه کنندگی حامد جعفری ساخته شده و سعید فرهنگیان طراحی آن را بر عهده داشته است.

حامد جعفری تهیه کننده و مدیرعامل هنرپویا در این باره توضیح داد: «شیهه آسمانی» براساس شعر شاعر عرب زبان مهند العاقوص سروده شده است. این شاعر عرب زبان، شعر را از زبان ذوالجناح اسب امام حسین (ع) سروده و راویتگر وقایع مرتبط با عاشورا و وصف حال اوست.

وی اضافه کرد: یک گروه برنامه ساز عرب نیز، روی این شعر کار کردند و در قالب یک روایت چند پرده‌ای به صورت تک‌خوانی و جمع‌خوانی اجرا شد و ما همان اجرا را در گروه هنرپویا در قالب مجموعه‌ای کمیک موشن ساختیم و قصد داریم در آینده هم اگر شرایط فراهم شود، این اثر را در قالب کمیک بوک تنظیم و منتشر کنیم.

جعفری یادآور شد: این اثر در قالب مجموعه‌ای مشتمل بر شانزده پرده یا اپیزود ساخته شده که از ابتدای سفر امام حسین (ع) به کربلا تا شهادت ایشان و اربعین را روایت می‌کند. گروه هنرپویا نیز به دنبال آماده سازی این اثر برای عرضه و توزیع در فضای رسانه برای ایام اربعین است.

برخی از دیگر عوامل ساخت این اثر که با مشارکت مؤسسه میم للانتاج الثقافی ساخته شده عبارتند از خوشنویس: مصطفی اصل روستا، ساخت موسیقی: احمد همدانی، خوانندگان عرب: اسماعیل عباس، هادی سلامه، علی رمیتی.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ذوالجناح واقعه کربلا را روایت کرد/ تدارک کمیک موشن «شیهه آسمانی»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید