آخرین خبر

حمایت انجمن تئاتر کودک از تصمیم وزارت ارشاد/ دقیقه نودی نباشیم!

به گزارش آوای ایرانیان  هیأت مدیره انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان طی یادداشتی از تصمیم‌گیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب شهر یزد به عنوان میزبان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، خواستار انتشار فراخوان این دوره از جشنواره شد.

در متن یادداشت هیأت مدیره انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان، چنین آمده است:

«بسمه تعالی

وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاونت محترم هنری

مدیرکل محترم هنرهای نمایشی

با سلام و احترام؛

گروه‌های نمایش کودک و نوجوان سراسر ایران هر ساله در این ایام مشغول آماده‌سازی و تمرین آثار خود برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بوده‌اند. با توجه به اینکه خبری مبنی بر برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان یزد از جانب اداره‌کل هنرهای نمایشی در خبرگزاری‌ها اعلام شد، اکثر گروه‌های نمایشی حوزه کودک و نوجوان سراسر ایران، مراتب تشکر و خرسندی خود را از این تصمیم اداره‌کل هنرهای نمایشی و دبیر محترم جشنواره، به انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران اعلام داشتند؛ لذا به بهانه این یادداشت حمایت خود را از این تصمیم خردمندانه اعلام می‌داریم و پس از اعلام این خبر گروه‌های نمایشی انتظار دارند مسئولین پر تلاش استان یزد و دبیر محترم جشنواره به سرعت فراخوان و تاریخ برگزاری را اعلام کنند، تا زودتر برای این جشنواره بین‌المللی آماده شویم؛ اما نمی‌دانیم مشکل کجاست که هر روز فراخوان‌های جشنواره‌های نوپا در مرکز هنرهای نمایشی منتشر می‌شود و به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با قدمت حدودا ۳۰ ساله که می‌رسیم، همیشه باید دقیقه ۹۰ برگزار شود. درخواست ما از اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که جوابی در خصوص اعلام نشدن فراخوان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در یزد بدهد.

گروه‌های شریف تئاتر کودک و نوجوان ماه‌هاست که منتظر این فراخوان هستند و شاخص‌ترین عملکرد حمایتی وزارت ارشاد از تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری همین جشنواره بین‌المللی است که بارها از طریق دبیر جشنواره پیگیر شدیم اما به جواب مشخصی نرسیدیم. امیدواریم که مسئولین محترم وزارت ارشاد پاسخی برای این همه تاخیر در اعلام فراخوان داشته باشند و امید تئاتر کودک و نوجوان را نا امید نکنند.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حمایت انجمن تئاتر کودک از تصمیم وزارت ارشاد/ دقیقه نودی نباشیم!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید