آخرین خبر

عکس‌های دفاع مقدسی «نادیده» به آرتیبیشن رسید

به گزارش آوای ایرانیان نمایشگاه گروهی عکس «نادیده» شامل عکس‌هایی از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس جمعه ۳۱ شهریور ماه به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.

عکس‌های جنگ از هنرمندانی چون ساسان مویدی، امیرعلی جوادیان، مهرزاد ارشدی و مهدی منعم با گذر از روزهای جنگ ایران و عراق تصویری دیگر از دهه‌ ۶۰ خورشیدی را پیش روی مخاطب می‌گذارند. این نمایشگاه به کیوریتوری رامش لاهیجی برگزار می شود.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «توفان حوادث، سرعت رخدادها و نیاز به ثبت آنچه در حال وقوع بود حضور عکاسان در میدان را به امری قطعی تبدیل کرد. به این ترتیب نسلی از عکاسان به واسطه همین نیاز به سراغ عکاسی انقلاب و جنگ رفتند. تأثیر نیاز به ثبت وقایع انقلاب و جنگ تا جایی همه‌گیر بود که عکاسی مستند، خبری و به طبع عکاسی جنگ تقریباً تا اوایل دهه ۱۳۷۰ بر عکاسی ایران سیطره داشت و پا گرفتن سایر ژانرهای عکاسی مثل عکاسی هنری بعد از گذر این دوره ممکن شد. اهمیت عکس‌های جنگ در ثبت نمایی انحصاری از صحنه نبرد برای عموم است و در واقع بزنگاه‌هایی ماندگار از تاریخ را در شرایطی سخت به ترکیب‌بندی موزون هنری پیوند می‌دهد. در ایران نیز هنرمندانی مانند ساسان مویدی نقش مهمی را در جنگ ایران و عراق برعهده داشتند.»

این نمایشگاه از جمعه ۳۱ شهریور ماه تا دوشنبه ۹ مهر ماه در سایت آرتیبیشن برقرار است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس‌های دفاع مقدسی «نادیده» به آرتیبیشن رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید