آخرین خبر

آثار مرتضی اسدی به سهراب رسید/ نقش‌هایی از طبیعت

به گزارش آوای ایرانیان نمایشگاه آثار مرتضی اسدی با عنوان «با طبیعت آغاز شده‌ام …» در بردارنده حدود ۲۵ اثر در ابعاد مختلف از این نقاش معاصر است، طبیعت همچنان نقش اصلی را ایفا می‌کند؛ طبیعت ذهنیِ هنرمند که در قالب فرم و فضای خلاصه شده‌تری نمود پیدا کرده است.

 

اسدی درباره جزییات نمایشگاه جدیدش گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده آثاری از دو، سه سال گذشته و نیز تعدادی از آثار جدیدم مربوط به سال ۱۴۰۲ است؛ حدود ۱۴ اثر در ابعاد بزرگ و ۱۰ اثر در ابعاد کوچک که بیشترشان نقشی از طبیعت در خود دارند؛ طبیعتی که ذهنی است و قدری فضای این کارها مینی‌مال‌تر از قبل شده است. می‌توانم بگویم آن تضادهایی که در آثار من وجود دارد در یک کار جمع شده است.

 

این هنرمند نقاش در توضیح بیشتر رویکرد خود در این آثار اضافه کرد: رگه‌هایی از ضرب قلم‌های گذشته در ترکیب با سطوح ساده مدرن در این کارها به چشم می‌خورد که فضاهایی چند ساحتی ایجاد کرده‌اند.

 

اسدی در این مجموعه، فضای همیشگی آثارش را پی گرفته است و رنگ‌های متنوع و تقسیم کادر به سطوح متعدد که ویژگی آثار او است، در این آثار نیز به چشم می‌خورد؛ هر چند به گفته خودش فضای کارها مینی‌مال‌تر شده است. می‌توان گفت، طبیعت مهم‌ترین آموزگار این هنرمند است و او خود، بر این باور است که هر چه آموخته از طبیعت بوده است.

 

مرتضی اسدی متولد ۱۳۳۶ در تهران است. دیپلم نقاشی را سال ۱۳۵۷ از هنرستان هنرهای زیبا، لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۷ و فوق لیسانس ارتباط تصویری (تصویرسازی) را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۵ دریافت کرد. سال ۱۳۹۱ نیز دکترای خود را در رشته پژوهش هنر از دانشگاه شاهد گرفت. او سابقه تدریس در دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشکده هنر دانشگاه اصفهان و دانشگاه سوره تهران را نیز در کارنامه دارد. از سال ۱۳۵۸ در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعددی شرکت و جوایز بسیاری نیز دریافت کرده است.

 

نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی اسدی با عنوان «با طبیعت آغاز شده‌ام …» از جمعه ۷ تا ۱۹ مهر، در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ پذیرای هنردوستان خواهد بود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آثار مرتضی اسدی به سهراب رسید/ نقش‌هایی از طبیعت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید