آخرین خبر

رقابت در جشنواره فیلم کوتاه تهران سخت است

به گزارش اوای ایرانیان مرجان کشانی درباره انیمیشن «پیانو» که در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، ر گفت: «پیانو» انیمیشنی هفت دقیقه‌ای است و مضمون آن در مورد جنگ و صلح است. این انیمیشن به فقر و مشکلات زندگی می‌پردازد و روایت فردی است که می‌خواهد پیانو بخرد اما بحران جنگ پیش می‌آید و او از ساده‌ترین اتفاقات زندگی خود محروم می‌شود.

 

کشانی با اشاره به اینکه «پیانو» به صورت استاب‌موشن و تک‌فریم تولید شده است، گفت: شروع کار تقریباً سه سال پیش بود و به تازگی به اتمام رسیده است. در همین مدت فیلم را به تعدادی از جشنواره‌های خارجی ارسال کرده‌ایم و منتظر جواب آن‌ها هستیم.

 

این کارگردان ادامه داد: من سال‌ها است به کار انیمیشن‌سازی مشغول هستم و در ساخت سریال‌های بسیاری برای موسسه صبا و تلویزیون مشارکت داشته‌ام اما فیلم «پیانو» در واقع اولین فیلم کوتاه من است. پیش از این فقط یک کار کوتاه تمرینی یا بهتر بگویم دلی ساخته بودم که جایی هم دیده نشد.

 

وی با بیان اینکه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به هنرمندان برای به ثمر رساندن ایده‌های‌شان کمک می‌کند، اظهار کرد: این مرکز در مورد انتخاب آثار سلیقه‌ای عمل نکرده، روی مضامین و ایده‌های اصلی تغییر ایجاد نمی‌کند و اصراری برای حذف و اضافه به آثار ندارد. مرکز به هنرمندان مخصوصاً جوانان برای تولید فیلم‌های‌شان کمک و همیاری می‌کند، نه اینکه تهیه‌کننده و حامی مالی آثار باشد.

 

کشانی در پایان گفت: تمام عوامل فیلم در عرصه انیمیشن و استاپ‌موشن حرفه‌ای و بسیار توانا هستند و امیدوارم فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران دیده شود. اعضای هیات داوران جشنواره امسال افرادی متخصص و هنرمند هستند و نام آقای بابک نکویی در بین‌شان دیده می‌شود که از استادان دانشگاه هستند و سالیان سال است در زمینه ساخت انیمیشن‌های کوتاه و بلند حضوری موثر و حرفه‌ای دارند بنابراین می‌دانم راهی سخت در این جشنواره پیش رو داریم. آثار این دوره متنوع هستند و این رقابت را جذاب‌تر می‌کند.

 

«پیانو» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و در بخش مسابقه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رقابت در جشنواره فیلم کوتاه تهران سخت است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید