آخرین خبر

انتخاب بهترین مستند منتخب منتقدان/«سمفونی آمریکایی» ۶ نامزدی گرفت

به گزارش آوای ایرانیان ه نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که «سمفونی آمریکایی» با کسب ۶ نامزدی از جوایز مستند منتخب منتقدان پیشتاز شده، «۲۰ روز در ماریوپول»، «شهر کوکومو» و «هنوز: فیلم مایکل جی فاکس» هر یک در ۵ بخش نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

«سمفونی آمریکایی» ساخته متیو هینمن، پرتره‌ای از جان باتیست، نوازنده، در حالی است که او در بحبوحه چالش نبرد با سرطان همسرش سلیکا جواد، موفقیت حرفه‌ای را تجربه می کند. در سال ۲۰۲۰ او با همراهی ترنت رزنور و آتیکوس راس آهنگسازی موسیقی انیمیشن سینمایی «روح» پیکسار را انجام داد و برای آن جایزه اسکار، گلدن گلوب، گرمی و جایزه فیلم بفتا را به صورت مشترک دریافت کرد.

«سمفونی آمریکایی» برای ۶ جایزه از جمله بهترین فیلم مستند نامزد شده و همچنین نامزد بهترین کارگردانی و فیلمبرداری برای هینمن، تدوین، موسیقی متن و مستند موسیقایی است.

«۲۰ روز در ماریوپول» علاوه بر نامزدی بهترین مستند بلند و تدوین، در بخش بهترین مستند اول، نریشن (برتی مستیسلاو چرنوف) و مستند سیاسی نامزد شده و «شهر کوکومو» هم همراه با نامزدی در بخش بهترین مستند بلند و تدوین در بخش بهترین مستند اول، فیلمبرداری و موسیقی نامزد شده است. «هنوز: فیلم مایکل جی فاکس» هم برای بهترین کارگردانی (دیویس گوگنهایم)، نریشن (فاکس) و مستند بیوگرافی علاوه بر ۲ مورد فوق نامزد شده است.

در بخش بهترین فیلم بلند مستند در مجموع ۱۰ فیلم نامزد شده‌اند که به جز «۲۰ روز در ماریوپل»، «سمفونی آمریکایی»، «شهر کوکومو» و «هنوز: فیلم مایکل جی فاکس»، شامل «فراتر از اتوپیا»، «عمیق‌ترین نفس»، «خاطره ابدی»، «جودی بلوم برای همیشه»، «ماموریت» و ‌«مُهرشده از آغاز» می‌شود.

جوایز مستند منتخب منتقدان نامزدهای خود را در ۱۸ دسته که شامل فیلم‌های تئاتر، تلویزیون و پلتفرم‌های دیجیتال می‌شوند، معرفی کرده است و امسال قرار است از راس مک‌الوی با جایزه پنه‌بیکر خود تقدیر کند. این جایزه پیش از این به عنوان جایزه یک عمر دستاورد انتخابی منتقدان شناخته می‌شد.

کریستوفر کمپبل، معاون جایزه مستند منتخب منتقدان، در بیانیه‌ای گفت: از تعداد مستندهای استثنایی که امسال در سینماها یا به صورت آنلاین منتشر شدند هیجان‌زده هستیم. این رویداد در مورد نمایش و تجلیل از بهترین‌ها در ادبیات غیرداستانی است و من می‌خواهم به همه نامزدهایمان تبریک بگویم و از آن‌ها تشکر کنم که باعث می‌شوند جهان را به روش‌های جدیدی ببینیم و در مورد آن فکر کنیم.

جوایز مستند منتخب منتقدان از جوایز تاثیرگذار در انتخاب برنده بخش مستند اسکار است و معمولاً فیلم‌هایی که در این جوایز شاخص می‌شوند جایگاه خوبی در اسکار هم به دست می‌آورند.

جوایز مستند منتخب منتقدان ۲۰۲۳ در مراسمی که ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد. امسال هشتمین مراسم سالانه این جوایز است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انتخاب بهترین مستند منتخب منتقدان/«سمفونی آمریکایی» ۶ نامزدی گرفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید