آخرین خبر

قتل جان لنون به روایت کیفر ساترلند/ در قالب یک مستند پخش می‌شود

به گزارش  آوای ایرانیان  به نقل از ددلاین، یک سریال مستند در ۳ اپیزود، مرگ غم‌انگیز جان لنون رهبر گروه بیتلز توسط مارک دیوید چپمن را در سال ۱۹۸۰ مرور می‌کند.

کیفر ساترلند به عنوان راوی این مستند حضور دارد و داستان چگونگی قتل جان لنون، خواننده و ترانه‌سرا را که سال ۱۹۸۰ در ۴۰ سالگی در برابر ورودی ساختمانی که در آن زندگی می‌کرد در آمریکا کشته شد، تعریف می‌کند.

در این مستند با عنوان «جان لنون: قتل بدون محاکمه» به تحقیقات و محکومیت چپمن می‌پردازد که این چهره مشهور را ابتدا تعقیب کرد و بعد با شلیک گلوله به قتل رساند. مصاحبه‌های منحصر به فرد با شاهدان عینی و عکس‌هایی از صحنه جنایت که پیشتر دیده نشده هم بخشی از این مستند است.

کیفر ساترلند بیشتر به خاطر برنامه‌های تلویزیونی از جمله سریال‌ طولانی «۲۴» شناخته می‌شود اما وی بازیگر فیلم‌های سینمایی متعددی هم بوده که «زمانی برای کشتن» و «پسرهای گم‌شده» از جمله آنهاست.

«جان لنون: قتل بدون محاکمه» همچنین به قانون آزادی اطلاعات از سوی اداره پلیس شهر نیویورک و هیات آزادی مشروط و دفتر دادستان منطقه می‌پردازد و با وکلای مدافع چپمن، روانپزشکان، کارآگاهان و دادستان‌ها مصاحبه می‌کند و وعده داده تا مطالب جدیدی برای ارایه داشته باشد. گفت‌وگو با کسانی که لنون را قبل از مرگش می‌شناختند هم بخشی دیگر از این مستند را شکل می‌دهد.

این سریال را «۷۲ فیلمز» برای اپل تولید کرده و نیک هولت و راب کولد استریم کارگردانی آن را بر عهده دارند.

این سریال مستند در حالی ساخته می‌شود که بیش از ۵۰ سال از جدایی بیتلز می‌گذرد. ۴۳ سال پیش لنون در حالی که با همسرش یوکو اونو به خانه‌شان در ساختمان داکوتا مشرف به پارک مرکزی نیویورک بازمی‌گشتند، به ضرب گلوله چپمن کشته شد. چپمن به قتل لنون اعتراف کرد و از آن زمان بارها از آزادی مشروط محروم شد و همچنان در ایالت نیویورک زندانی است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قتل جان لنون به روایت کیفر ساترلند/ در قالب یک مستند پخش می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید